کد خبر: ۷۵۴۲۳
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۳

بازدهی ۷۰ درصدی سهام
مدیرعامل شرکت خبر داد:

بازدهی ۷۰ درصدی سهام "فملی" و پیش بینی رقم فروش سال جاری

مدیرعامل ملی مس با پیش بینی رقم فروش سال جاری گفت:در برابر بازدهی حدود ۲۸ درصد بورس، بازدهی سهام "فملی" به ۷۰ درصد رسیده و آینده ای روشن برای صنعت مس نوید می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مراد علیزاده با اشاره به اینکه صنت مس کشور در حوزه تولید رتبه دوازدهم جهان و از نظر ذخایر، رتبه هشتم جهان را دارا است به صداوسیما­ گفت: "فملی" در سال جاری بالاتر از ظرفیت اسمی،​ فعالیت کرده و میزان تولید مس کشور به 300 هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از سه معدن سرچشمه، میلوک و سنگون عملیات برداشت مس انجام می شود، ادامه داد: فروش سال جاری شرکت ملی مس به 8.5 هزار میلیارد تومان می رسد که یک میلیارد و 250 میلیون دلار ، سهم صادرات است.

این مقام مسئول در خصوص کشف پهنه های جدید هم توضیح داد: 6 پهنه جدید اکتشاف در استان های آذربایجان، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان و کرمان شناسایی و عملیات برداشت با بکارگیری دانش فنی و تکنولوژی های جدید در حال انجام است.

مرادعلیزاده با بیان اینکه درصد بالای صادرات مس به صورت کنستانتره است، افزود: تولید کنستانتره حدود 90 تا 95 درصد ارزش افزوده را تولید می کند بنابراین کنستانتره در صنعت مس یک محصول نهایی است و تولید آن خام فروشی محسوب نمی شود.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت تولید کاتد (شمش های مسی) در صنعت افزایش یابد ، ملی مس نیز قادر به افزایش ظرفیت تولید خواهد بود ، افزود: اگرچه تولید کاتد 5 تا 10 درصد بیشتر ارزش افزوده ایجاد نمی کند اما تولید مصنوعات مسی و صادرات آنها می تواند ارزش افزوده ای جدید در این صنعت ایجاد کند.

مرادعلیزاده  به چشم انداز روشن صنعت مس ابراز امیدواری کرد و افزود: در حالی میانگین بازدهی بورس حدود 28 درصد بوده که بازدهی سهام شرکت مس به 70 درصد رسیده و این مسئله آینده ای روشن را برای صنعت مس نوید می دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ