کد خبر: ۷۵۴۵۸
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۵

نشان اصلی بورس به تهران آمد / فلزی با ارزش و قدمت ۳ هزار ساله

نشان اصلی بورس به تهران آمد / فلزی با ارزش و قدمت ۳ هزار ساله

همزمان با پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه، نشان واره باستانی ۳ هزار ساله بورس تهران در محموله آثار نمایشگاه لوور فرانسه به تهران آمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا،رئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران گفت: در میان 56 اثر موزه لوور فرانسه که برای اولین بار به ایران آمده تا در تهران به نمایش دربیاید، یک شیء فلزی 3 هزار ساله از لرستان هم وجود دارد که نشان‌واره بورس تهران است.

وی افزود: مجموعه لوور از 8 بخش تمدن‌های مصر، بین النهرین، آناتولی، ترکیه، یونان، ایتالیا، فرانسه و ایران تشکیل شده که از همه این بخش‌ها آثاری از جمله دو شیء ایران باستان شامل تبر مفرغی کتیبه‌دار ایلامی از چغازنبیل مربوط به 1250 سال پیش از میلاد و  شیء فلزی 3 هزار ساله به ایران ارسال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با ورود این مجموعه به موزه ملی عملیات چیدمان آثار در محل نمایشگاه آغاز می‌شود و از روز دوشنبه 14 اسفندماه شاهد گشایش این نمایشگاه کم‌نظیر با حضور مقامات سیاسی و چهره‌های فرهنگی و هنری خواهیم بود.قرار است در این رویداد، آثار موزه لوور با عنوان شکوه تمدن‌های جهان به مدت چهار ماه در موزه ملی به نمایش درآید.

بنابراین گزارش، لوگوی شرکت بورس تهران برگرفته از یک نشان برنجی مربوط به دوره هخامنشیان است که به لحاظ تاریخی بیانگر بهره وری اقتصادی در ایران بوده و برای بسیاری از فعالان اقتصادی و فعالان بازار سرمایه نوستالژیک است.در این نشان واره چهار انسان دست در دست یکدیگر (اتحاد و همکاری) در درون دایره‌ای قرار دارند که نشانگر جهان است، جهانی که بر اساس افسانه‌های قدیمی ایران بر روی شاخ دو گاو قرار دارد که خود نشانه ثروت و بهره‌وری هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ