کد خبر: ۷۵۴۶۵
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۵

۶ قرارداد خودرویی بعد از برجام و آخرین خبر از تولید مشترک دو خودروساز بزرگ
رییس ایدرو اعلام کرد:

۶ قرارداد خودرویی بعد از برجام و آخرین خبر از تولید مشترک دو خودروساز بزرگ

رییس ایدرو گفت: بعد از برجام ۶ قرارداد خودرویی شامل ایران خودرو و سایپا با پژو سیتروئن،فولکس واگن با ماموت، هیوندا با کرمان موتور، ایران خودرو با بنز، اسکانیا با عقاب افشان و ایدرو با رنو منعقد و ۱۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید شده و محصول مشترک ساپیا هم در سه ماه اول سال آینده عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور معظمی با اشاره به اینکه برای 4 سال آینده 54 پروژه با سرمایه 66 هزار میلیارد تومانی و اشتغال 29 هزار نفری در 20 استان تصویب شده ، اظهار داشت: این پروژه ها بر اساس تاکید وزیر صنعت بر حمایت از تولید و اشتغال مناطق محروم و شامل نفت و گاز، خودرو، صنعت ریلی و هوایی و دریایی، توسعه مناطق محروم، صنایع نوین و توسعه مدیریت هستند.

وی ادامه داد: پروژه فاز 14 پارس جنوبی با سرمایه گذاری 5.2 میلیارد دلاری و اشتغال ۵ هزار نفری، فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با سرمایه گذاری بیش از 4 میلیارد دلاری ، پروژه تولید اتیلن اکساید در بندر ماهشهر با سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری، پروژه اکریلونیتریل مشترک با شرکت نفت و گاز پارس ، از جمله پروژه های در حال تصویب و بررسی بشمار می روند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بعد از برجام 6 قرارداد خودرویی شامل قراردادهای ایران خودرو و سایپا با پژو سیتروئن، فولکس واگن با ماموت، هیوندا با کرمان موتور، ایران خودرو با بنز، اسکانیا با عقاب افشان و ایدرو با رنو منعقد شده ، ادامه داد: تاکنون 1700 دستگاه پژو 2008 تولید شده محصول مشترک ساپیا با سیتروئن در سه ماه اول سال آینده عرضه می شود.

معظمی با اشاره به افزایش تعداد قطعه سازان از 15 به 60 قطعه ساز در قرارداد رنو ، افزود: 30 درصد صادرات محصولات با تعهد شرکت رنو انجام می شود و ساخت گیربکس اتوماتیک با مشارکت رنو فرانسه در دست اجرا است که عملیات آن در سال آینده شروع خواهد شد. همچنین تامین و ساخت 630 دستگاه واگن و تولید 6 هزار واگن به ارزش 6 میلیارد دلار برای مترو کلانشهرها برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ