کد خبر: ۷۵۴۶۶
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۵

علت انتخاب بانک بورسی برای ارز دیجیتال و تراکنش های خیره کننده در صرافی ها
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

علت انتخاب بانک بورسی برای ارز دیجیتال و تراکنش های خیره کننده در صرافی ها

وزیر ارتباطات از وجود تراکنش‌های خیره‌کننده ارز دیجیتال در صرافی‌های ایران خبر داد و علت انتخاب پست بانک در پیاده‌سازی ارز دیجیتال بومی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه همایش جنبه‌های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به سوءاستفاده برخی سایت‌های پربیننده از کاربران و ارزکاوی برای پول‌های رمزی و اقدام یکی از اپراتورها در استخراج شماره مشترکین برای مقاصد تبلیغاتی، درباره علت انتخاب پست بانک در پیاده‌سازی ارز دیجیتال بومی توضیح داد.

وی گفت: بعد از اعلام نام پست‌بانک به عنوان بانک  مجری پایلوت ارز دیجیتال بومی ، برخی درباره علت این تصمیم و ماهیت غیر حاکمیتی ارز دیجیتال مطرح کردند. در پاسخ باید گفت که این شرکت از زیرمجموعه های وزارت ارتباطات بوده و تنها اختیار این بانک به عهدم وزارت ارتباطات است.

این وزیر ادامه داد: مقرر شده پست‌بانک برای پیاده‌سازی مدل ارز دیجیتال بومی ، فراخوان کرده و از نخبگان استفاده کند. بنابراین تنها قرار است مدل آزمایشی را پیاده‌ کند تا دیگر اقدامات شروع شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه ارز دیجیتال در ژاپن دارای درصد پایینی از مبادلات بوده و لزوما" برای پولشویی استفاده نمی شود ، از وجود تراکنش‌های خیره‌کننده ارز دیجیتال در صرافی‌های ایران خبر داد و گفت: باید هرچه زودتر اقدامات لازم  برای تعیین تکلیف این موضوع شروع شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ