کد خبر: ۷۵۵۰۰
۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۷

کره شمالی خواستار مذاکره با آمریکا شد

کره شمالی خواستار مذاکره با آمریکا شد

مقام‌های کره جنوبی از درخواست مذاکره کره شمالی با آمریکا خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند: کره شمالی خواستار مذاکره با آمریکا شده است.این خبر بعد از دیدار کیم یونگ چول یکی از مقام‌های ارشد اطلاعاتی کره شمالی با مون جه‌این رئیس جمهور کره جنوبی در آستانه مراسم اختتامیه المپیک زمستانی در پیونگ چانگ اعلام شده است.

پیونگ‌چانگ شهری در حدود ۱۸۰ کیلومتری سئول پایتخت کره جنوبی واقع شده که میزبانی رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را عهده‌دار بوده است.کیم در صدر یک هیات ۸ نفره برای سه روز به این کشور سفرکرده است.

کیم یو-جونگ، خواهر رهبر کره شمالی و کیم یونگ-نام که عنوان رئیس دولت کره شمالی را دارد در مراسم افتتاحیه زمستانی حضور داشتند.این بلند پایه‌ترین هیات اعزامی کره شمالی به سئول از زمان جنگ میان دو کره در سال‌های ۱۹۵۰ بوده است.گفته شده ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور آمریکا هم در مراسم اختتامیه حضور دارد.مقام‌های آمریکایی البته دیدار با هیات کره شمالی در جریان این سفر را نامحتمل دانسته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها، هیئت کره شمالی از دیدار با مایک پنس معاون ترامپ خودداری کرده بود.ترامپ گفته، تنها در صورتی با رهبر کره شمالی وارد مذاکره می‌شود که وی آماده صحبت درباره کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای کشور خود باشد.

برنامه هسته‌ای کره‌شمالی و دستیابی این کشور به فناوری موشک‌های بالستیک از بحث برانگیزترین موضوعات مورد انتقاد آمریکا بوده است.این در حالی است که دو روز پیش واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعلام کرد که کره شمالی متقابلا این تحریم‌ها را اقدام جنگی خواند.

وزارت خارجه کره شمالی البته با تقدیر از همکاری دو کره در جریان مسابقات المپیک گفته است: آمریکا تهدید جنگ را با تحریم‌های گسترده جدیدی به شبه جزیره کره آورده است.پیشتر هم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از تلاش‌های موثر کره جنوبی در میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی تقدیر کرده بود.

حضور این هیات در کره جنوبی و دیدار آنها با رئیس‌جمهوری کره جنوبی باعث گرم شدن روابط میان دو کشور شده و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، رئیس‌جمهوری کره جنوبی را به پیونگ‌یانگ دعوت کرده است.شبه جزیره کره در جریان جنگ بین دو کشور طی سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ جدا شد و هیچکدام از این دو طرف معاهده صلحی را در این زمینه تا کنون امضا نکرده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ