کد خبر: ۷۵۵۲۰
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۷

مسیر جدید برای صعود به ارتفاعات دنا و انتقال اجساد
نماینده مجلس خبر داد:

مسیر جدید برای صعود به ارتفاعات دنا و انتقال اجساد

عضو کمیسیون صنایع مجلس از کشف مسیر جدید برای صعود به ارتفاعات دنا خبر داد و گفت: این مسیر امکان رفت و برگشت با هلی کوپتر را دارد بنابراین انتقال پیکرها و لاشه هواپیما از این طریق میسر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلام‌محمد زارعی با اشاره به شروع عملیات تفحص لاشه هواپیمای ای تی آر و پیکرهای سرنشینان این هواپیما از امروز گفت: به رغم بارش‌های برف و باران عملیات برای جستجو متوقف نشد و در این دو روز برنامه‌ریزی‌هایی برای انتخاب مسیر بهتر برای رسیدن به نقطه وقوع سانحه انجام شده است.

وی افزود: مسیر قبلی صعود به نقطه وقوع سانحه در ارتفاعات دنا بسیار زمان‌بر بود باید یک مسیر هفت ساعته به صورت زمینی و پیاده طی می‌شد اما امروز به مسیر نزدیک‌تر و مساعدتری دست پیدا کردیم.عمده مسیر جدید امکان رفت و برگشت با هلی کوپتر را دارد و تنها یک مسیر کوتاه پیاده‌روی خواهد شد بنابراین انتقال پیکرها و لاشه هواپیما از طریق هلی‌برن و هلی‌کوپتر وجود دارد.

این نماینده مجلس درباره پیکرهای یافت شده اظهار داشت: نمی‌توان با قطعیت ادعا کرد 32 پیکر یافت شده است.در حال حاضر برف در ارتفاعات دنا حداقل به 2 متر رسیده و پیکرها و لاشه هواپیما زیر برف 2 متری مدفون شده ،حال اینکه زیر این برف هم یخ بسته بنابراین کار جستجو برای کشف قطعات لاشه هواپیما و سرنشینان بسیار سخت شده است.

زارعی تاکید کرد: از روز چهارشنبه تا هفته آینده بارندگی متوقف خواهد شد بنابراین امکان این وجود دارد که در این چند روز که شرایط جوی مساعدتر است دسترسی بهتری به منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ