کد خبر: ۷۵۶۱۰
۱۶:۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۹

شروط ادامه دار بودن عرضه های اولیه و پذیرش شرکتها در بورس استانبول
مدیرعامل شرکت بورس اعلام کرد:

شروط ادامه دار بودن عرضه های اولیه و پذیرش شرکتها در بورس استانبول

مدیرعامل شرکت بورس تهران از شروط ادامه دار بودن عرضه های اولیه و پذیرش شرکت های ایرانی در بورس استانبول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن قالیباف اصل درباره همکاری بورس تهران با چند بورس خارجی به ایسنا گفت: با 12 بورس در دنیا تفاهم همکاری بسته‌ایم ولی برای همکاری با بورس استانبول به صورت اجرایی جلو رفته‌ایم. چند شرکت هستند که بحث پذیرش‌ آنها در بورس استانبول و بورس تهران به صورت همزمان دنبال می شود.

وی تاکید کرد: بورس استانبول دو موضوع جدی را مطرح کرده که یکی بحث حاکمیت شرکتی است که شرکت‌ها باید در این مورد گزارشگری مناسبی داشته باشند و موضوع دیگر بحث IFRS  است که شرکت ها باید صورت های مالی را به صورت گزارش‌گری مالی با استاندارد بین المللی بدهند. این دو  مورد حتما باید رعایت شود تا شرکتهای ایرانی بتوانند در بورس استانبول حضور داشته باشند.با توجه به اینکه تامین مالی نمی تواند فقط داخلی باشد شرکت‌هایی که می خواهند تامین مالی بین المللی کنند باید این مسیر را دنبال کنند.با فرصت های رشدی که در ایران وجود دارد بنگاه های اقتصادی باید با نگاهی به بیرون،در این زمینه حرکت داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر لزوم رونق در بازار سهام جهت تامین مالی از بورس گفت: از طرف بنگاه های اقتصادی باید به رونق در بازار سرمایه توجه شود، شرکت‌ها می توانند از طریق انواع اوراق بهادار موجود در  بازار سرمایه تامین مالی کنند. صکوک، اوراق مشارکت، اوراق اختیار فروش تبعی یک امکان خوبی برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی است . این ابزارها در زمان رونق برای ورود شرکت ها به بورس ابزار خوبی است. علاوه بر این در زمان رونق عرضه های اولیه می تواند ادامه پیدا کند.

قالیباف اصل درباره دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها گفت: عدم ارائه گزارش‌های مالی‌ شرکتها موجب قراگیری در فرایند تعلیق می شود. مثلا اگر شرکتی گزارش یک ماهه را ندهد و یا دیر بدهد در فرایند تعلیق قرار می گیرد و در کنار نماد آن علامتی گذاشته می شود تا سهامداران آگاه باشند. اگر شرکتی گزارش یک ماهه را ندهد، این شرکت را به هیات پذیرش گزارش می دهیم تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ