کد خبر: ۷۵۶۵۵
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

هشدار صندوق بین‌المللی پول به اثر منفی افزایش تعرفه‌ واردات آمریکا

هشدار صندوق بین‌المللی پول به اثر منفی افزایش تعرفه‌ واردات آمریکا

صندوق بین‌المللی پول در واکتش به برنامه ترامپ برای افزایش تعرفه ۲۵ درصدی واردات آلومینیوم و فولاد هشدار داد این اقدام نه تنها بر اقتصاد آمریکا بلکه بر اقتصاد جهانی هم تأثیر منفی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم از چین تعرفه تعیین کرد، صندوق بین‌المللی پول برای این اقدام ترامپ هشدار داد.

گری رایس سخنگوی صندوق بین‌المللی پول طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعمال تعرفه از سوی آمریکا برای فولاد و آلومینیوم از چین نه تنها به اقتصاد آمریکا بلکه به اقتصاد دیگر کشورها هم آسیب خواهد رساند. محدودیت واردات آلومینیوم و فولاد می‌تواند برای فعالیت‌های اقتصادی که زیرساخت آنها با این فلزات با ارزش است آسیب برساند.

وی با اعلام نگرانی به اعمال تعرفه از سوی آمریکا، گفت: احتمال دارد دیگر کشورها هم برای تلافی این اقدام دست به محدودیت‌های وارداتی بزنند. به جای این اقدام نسنجیده،‌ آمریکا و شرکا باید برای رفع موانع تجاری با همدیگر کار کنند تا مخالفت‌های تجاری را در این زمینه بدون نیاز به اقدامات اضطراری برطرف کنند.

بنابراین گزارش، ترامپ روز پنج‌شنبه اعلام کرد: آمریکا تحت‌تأثیر تجارت‌های دوجانبه دیگر کشورها قرار گرفته و نتیجه منفی برای این کشور داشته، بنابراین از هفته آینده برای واردات فولاد ۲۵ درصد و برای آلومینیوم  ۱۰ درصد تعرفه تعیین کرد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ