کد خبر: ۷۵۷۳۰
۱۵:۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴

حمایت وزارت صنعت از عرضه و کشف قیمت سنگ آهن در بورس کالا
طی نامه ای به معادن اعلام شد:

حمایت وزارت صنعت از عرضه و کشف قیمت سنگ آهن در بورس کالا

معاون وزیر صنعت با اشاره به آمار۱۰ ماه صادرات کنسانتره سنگ آهن گفت: ضمن خوشامد به عرضه و کشف قیمت سنگ آهن در بورس کالا در وزارت صنعت،حمایت از این اتفاق را به معادن اعلام کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سرقینی با اشاره به لزوم عرضه سنگ آهن در بورس کالا در برنامه روی خط بازار شبکه رادیویی اقتصاد گفت: در وزارت صنعت به عرضه و کشف قیمت سنگ آهن در بورس کالا، خوشامد می گوییم و طی نامه ای به معادن نیز حمایت خود نسبت به این اتفاق را اعلام کرده ایم.

وی افزود: وزارتخانه مزبور تاکنون در زمینه قیمت گذاری سنگ آهن به خصوص در بخش خصوصی دخالتی نداشته و تنها در زمینه قیمت گذاری 3 معدن نیمه دولتی یا به عبارتی وابسته به دولت نقش داشته است.تاکنون قیمت محصولات معدنی براساس درصدی از شمش فولاد اهواز تعیین می شد که ما نیز تمایل به کشف واقعی قیمت محصولات معدنی در بستر عرضه و تقاضا در بورس کالا را داریم.

این مقام مسئول از صادرات ۱۶ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن طی ۱۰ ماهه سال جاری خبرداد و گفت: ارزش این میزان صادرات ۹۰۰ میلیون دلار بوده که از حیث ارزشی ۴۴ درصد نسبت به صادرات ۱۰ ماهه سال گذشته (۶۰۰ میلیون دلار) رشد نشان می دهد.

سرقینی گفت: صادرات کنسانتره سنگ آهن سال جاری ۲۰۰ هزار تن به لحاظ وزنی کمتر از ۱۰ ماهه سال قبل ولی به لحاظ ارزشی 1.5 برابر نسبت به مدت مشابه بیشتر بوده است.تنها نظارت بخش دولت بر قیمت گذاری محصولات سه معدن نیمه دولتی متعلق به سازمان ها و نهادهای دولتی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ