کد خبر: ۷۵۷۴۹
۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵

انتشار اولین صکوک منفعت با ۳ هزار میلیاردی تومان توسط دولت +جزئیات
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی خبر داد:

انتشار اولین صکوک منفعت با ۳ هزار میلیاردی تومان توسط دولت +جزئیات

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از تامین مالی ۳ هزار میلیاردی دولت با انتشار اولین صکوک منفعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامرضا ابوترابی از این اولین مورد عملیاتی انتشار صکوک منفعت در بازار سرمایه خبر داد که طی آن دولت از طریق شرکت واسط مالی شهریور چهارم(با مسئولیت محدود) به میزان 3 هزار میلیارد تومان تامین مالی خواهد شد.بر اساس ماده 27 قانون بازار اوراق بهادار، این اوراق معاف از ثبت نزد سازمان بورس است.

ارزش منافع مبنای انتشار در این اوراق برابر است با 5.1 هزار میلیارد تومان و این منافع شامل 100 درصد سود ویژه سهم دولت در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی،100 درصد سود ویژه سهم دولت در شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت و  78 درصد سود ویژه سهم دولت در شرکت ملی گاز می شود.

همچنین 1.8 هزار میلیارد تومان از این اوراق دارای متعهد پذیره نویسی شامل بانک سامان هزار میلیارد تومان،تامین سرمایه بانک مسکن 500 میلیارد تومان و تامین سرمایه لوتوس پارسیان 300 میلیارد تومان است.

این اوراق فاقد بازارگردان است و در صورت عدم فروش کامل اوراق تا سقف انتشار یعنی 3 هزار میلیارد تومان، نسبت منفعت سرمایه گذاران از سود ویژه سهم دولت به میزان اوراق فروش رفته تعدیل خواهد شد.عمر این اوراق 3.5 سال و سود علی الحساب آن 20 درصد است که هر 6 ماه یک بار توسط عامل پرداخت یعنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می شود و سازمان برنامه و بودجه بازپرداخت اصل و سود این اوراق را ضمانت کرده است.

این اوراق به شیوه حراج به مدت 2 روز کاری در بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس منتشر خواهد شد.

بنابراین گزارش،ورق منفعت سند مالی بهاداری است که بیانگر مالکیت دارنده آن بر مقدار معین خدمات یا منافع آینده از یک دارایی بادوام است که در ازای پرداخت مبلغ معینی، به وی منتقل شده مانند گواهی حق اقامت در هتل معین برای روز معین، حق استفاده از خدمات آموزشی دانشگاه برای ترم یا سال معین، حق استفاده از یک ساعت پرواز برای مقصد معین و حق استفاده از خدمات حج یا عمره برای سال معین.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ