کد خبر: ۷۵۸۵۰
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹

برنامه شستا برای تامین مالی 1000 میلیارد تومانی با سود 20 درصدی
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی خبر داد:

برنامه شستا برای تامین مالی 1000 میلیارد تومانی با سود 20 درصدی

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی از موافقت اصولی سازمان بورس برای انتشار اولین صکوک اجاره مبتنی بر سهام برای تامین مالی شستا به مبلغ 1000 میلیارد تومان و با سود 20 درصدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا ابوترابی اعلام کرد: موافقت اصولی انتشار اولین صکوک اجاره مبتنی بر سهام در بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (سهامی خاص) به مبلغ 1000 میلیارد تومان صادر شد.

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی قصد دارد طی دو مرحله از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه مجموعاً 5 هزار میلیارد تومان تامین مالی کند.قرار است در مرحله اول،هزار میلیارد تومان صکوک اجاره مبتنی بر سهام جهت تسویه مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در بازار سرمایه منتشر شود که موافقت اصولی عرضه عمومی آن توسط سازمان بورس صادر شده است. سهام مبنای انتشار این اوراق بیش از 7.89 سهم تاپیکو با قیمت هر سهم ١٢٦٦ ریال است.

این اوراق یک ساله و با نرخ اجاره بهای 20 درصد است که این اجاره بها هر 6 ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی مرداد یکم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس صورت خواهد گرفت.

ضامن این اوراق، بانک رفاه کارگران بوده و تضامین بانی می تواند در ابتدای سال ٩٧ با تضمین دولت طبق بند (ل) قانون بودجه تعویض شود. شرکت تأمین سرمایه امین (سهامی خاص) نیز مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد.

بنابراین گزارش،موافقت اصولی انتشار بخش دوم اوراق به مبلغ 4 هزار میلیارد تومان با سررسید ٣ ساله هنوز صادر نشده و موکول به تکمیل مدارک و مستندات دیگر شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ