کد خبر: ۷۵۸۶۷
۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی رکوردار گرانترین سهم و مجمع بدون مجوز

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی رکوردار گرانترین سهم و مجمع بدون مجوز "ومعادن"

پالایشگاه تهران برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از دو محل سود انباشته و اندوخته را اعلام و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات هم بدون مجوز سازمان بورس، زمان مجمع تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پالایشگاه تهران که با سرمایه 1.6 هزار میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شده و رکوردار گرانترین سهم تاریخ بازار سرمایه است ، برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی را اعلام کرد.

در این راستا،"شتران" از دو محل سود انباشته و اندوخته طرح توسعه،800 میلیارد تومان به سرمایه فعلی می افزاید.تامین مالی این شرکت درصورت موافقت سازمان بورس ،صرف قسمتی از طرح های دردست اجرا، مخارج سرمایه ای بلندمدت،جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و اصلاح ساختار مالی می شود.

این پالایشگاه مشمول اصل 44 تهران 19 مهر 91 با سرمایه اندک 6.1 میلیارد تومانی وارد بازار سهام شد و با کشف قیمت 7500 تومانی هر سهم، عنوان گران ترین سهم در میان همه عرضه های اولیه و شرکت های مشمول اصل 44 را به خود اختصاص داد.سپس بعد از توقف حدود 7 ماهه، با بازگشایی نماد در 10 اریبشهت 92 و افزایش بی سایقه قیمت هر سهم به 79 هزار تومان و سپس به بیش از 127 هزار تومانی روبرو شد تا شاید برای همیشه شگفت آورترین سهم تاریخ بازارسهام ایران باشد.

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات که فولاد مبارکه از چند ماه پیش سهامدار 36.1 درصدی آن شده، 27 دی سال جاری برنامه افزایش سرمایه 16 درصدی را اعلام کرده اما بدون دریافت مجوز سازمان بورس (تاکنون)، زمان مجمع فوق العاده را مشخص کرد.

بر این اساس،سهامداران "ومعادن" ساعت 11 روز دوشنبه 28 اسفند در هتل لاله جهت تصمیم گیری به این مجمع روانه می شوند تا در صورت موافقت سازمان بورس ، سرمایه آن از 3.1 به 3.6 هزار میلیارد تومان برسد.

تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته برای جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر انجام می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ