کد خبر: ۷۵۹۴۷
۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

پیش بینی سهامدار عمده از قیمت
مدیرعامل شرکت طرح و توسعه آینده پویا اعلام کرد:

پیش بینی سهامدار عمده از قیمت "شفا" و رد تکرار تجربه برکت

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با براورد قیمت "شفا" در روزهای آینده گفت: حمایت در محدوده قیمتی عرضه شده ادامه خواهد داشت و اجازه نمی دهیم سهم ریزش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شفادارو که چهارشنبه گذشته با قیمت ۴۱۵ تومان وارد بورس شده در روز دوم رشد کرد اما یکشنبه با افت 4.5 درصدی به قیمت پایین تر از عرضه اولیه رسید و 407 تومانی شد.

این اتفاق سال گذشته برای سهام گروه دارویی برکت هم افتاد به طوری که قیمت سهم هنوز هم به قیمت عرضه اولیه نرسیده و این شائبه به ذهن متبادر می شود یا اقبال فعالان بازار به گروه دارو کم است یا قیمت گذاری سهم مشکل داشته و یا اینکه سهامدار عمده از سهم حمایت نکرده است. هرچند عده ای معتقدند مشکل قیمت گذاری یا حمایت نشدن از سوی سهامدار عمده نبوده و وضعیت بازار به قدری نامساعد است که چنین روندی قابل پیش بینی بوده و زمان عرضه اولیه مناسب نبوده است.

حمایت از سهم "شفا" ادامه دارد

در این رابطه محمود اسماعیلی مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا ضمن تاکید بر حمایت سهامداران عمده از سهم "شفا" به اقتصاد آنلاین گفت: بازارگردان ما شرکت خدمات مدیریت سرمایه مدار است که کار بازارگردانی را انجام می دهد و مکلف به خرید سهم است. علاوه بر آن، شرکت های سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه‌گذاری توسعه ملی‌ و مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در حال خرید سهم هستند. حمایت ما در محدوده قیمتی عرضه شده ادامه خواهد داشت و اجازه نمی دهیم سهم ریزش پیدا کند. برآورد این است که در روزهای آینده و به خصوص فردا قیمت سهم عادی می شود.

وی با بیان اینکه اسفند ماه خاصی است، درخصوص ریزش قیمت سهم گفت: به طور معمول عده ای و به خصوص سهامداران خرد اقدام به فروش سهام خود می کنند یا آن را تبدیل به اوراق می کنند، به همین دلیل امروز عرضه زیاد شد و کاهش قیمت را در پی داشت اما به هر حال ما امروز خرید داشتیم و فردا و روزهای بعد هم خواهیم داشت و حمایت ادامه دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه سهم "برکت" هم از سوی سهامدار عمده به حدی حمایت شد که در نهایت سهم قابل توجهی از عرضه به سبد سهامدار عمده برگشت و این مساله ممکن است برای "شفا" هم تکرار شود، توضیح داد: بعید است چنین اتفاقی بیفتد. سرمایه گذاری خوبی در زیرمجموعه های شفادارو به خصوص شرکت دانا انجام شده است. شرکت دانا بورسی نیست اما پروژه های خوبی در تبریز دارد. شرایط شفادارو با برکت بسیار متفاوت است، ضمن آنکه در اسفند ماه بیشتر سهامداران خرد فروشنده هستند و این یک روند موقتی است.تحلیل ما اینگونه است که سهم "شفا" افزایش قیمت خواهد داشت و تعادل قیمتی ایجاد خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در اسفند ماه حمایت کافی از سهم به عمل خواهد آمد، گفت: ما سهم را در محدوده قیمتی عرضه حفظ می کنیم ولی در سال جدید به طور قطع افزایش قیمت خوبی خواهد داشت. محدوده، قیمت عرضه به اضافه کارمزد است و سعی می کنیم از آن قیمت پایین تر نیاییم.درخصوص تعداد سهم نیز برای خرید محدودیتی نداریم و هرروز خرید را انجام می دهیم تا حمایت انجام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ