کد خبر: ۷۵۹۸۰
۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳

شوک جدید ترامپ با برکناری وزیر خارجه و انتصاب اولین زن سیا

شوک جدید ترامپ با برکناری وزیر خارجه و انتصاب اولین زن سیا

ترامپ سرانجام با برکناری وزیر امور خارجه ، رئیس سازمان سیا را جایگزین وی و برای نخستین بار یک زن را عهده دار ریاست سیا کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا،رکس تیلرسون را از سمت وزیر امور خارجه برکنار و مایک پومپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را جایگزین وی کرد. همچنین جینا هاپسل معاون پومپئو نیز به عنوان اولین زن، رئیس جدید سازمان سیا انتخاب شد.

یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ قصد دارد در آستانه گفت و گوها با کره شمالی و مذاکرات متعدد تجاری،گروه جدیدی را در وزارت خارجه این کشور مستقر کند.

­وی در توئیت جدید خود با بیان اینکه با تیلرسون بر سر توافق هسته ای ایران اختلاف داشته، اعلام کرد: پمپئو وزیر امور خارجه جدید ما خواهد شد. کار وی فوق العاده خواهد بود! از رکس تیلرسون به علت خدمات متشکرم! جینا هاسپل مدیر جدید سیا و نخستین زنی خواهد شد که به این سمت انتخاب می شود. به همه آنها تبریک می گویم.

جینا هاسپل اولین زنی است که در چنین پست بالایی در سازمان سیا تعیین می شود، همچنین نخستین زنی که برای مدتی ریاست عملیات سری سازمان سیا را به عهده داشته و جاسوسی با تجربه در اجرای عملیات مخفی به شمار می آید.

وی مسئول پیشین عملیات سری سیا بوده و شخصی است که در ماجرای شکنجه زندانیان پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 دخیل بوده است.هاپسل در سال 1985 به استخدام آژانس اطلاعات مرکزی امریکا در آمد و ماموریت هایی را در نقاط مختلف جهان، به ویژه لندن  به اجرا در آورده است.

به گفته برخی رسانه های آمریکا، هاسپل ریاست یکی از زندان های مخفی آمریکا را در تایلند به عهده داشته که در آن شیوه های مختلفی از شکنجه، از جمله غرق کردن مصنوعی و دیگر بدرفتاری ها با زندانیان به کار گرفته می شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ