کد خبر: ۷۶۰۳۹
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

واکنش‌های سیاسی به استعفای نجفی و توصیح مشاور رسانه‌ای شهردار

واکنش‌های سیاسی به استعفای نجفی و توصیح مشاور رسانه‌ای شهردار

در حالی موضوع استعفای شهردار تهران ،حاشیه های درون اصلاحاتی را شکل داده که مشاور رسانه‌ای نجفی توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، محمدعلی نجفی کماکان شهردار تهران است اما حاشیه‌های استعفای وی گفتمانی درون‌ اصلاحاتی را شکل داده که حالا تیر و ترکش‌های آن به‌ویژه در سخنان صریح محمد نعیمی‌پور عضو شورای مرکز حزب اتحاد ملت به گوش می‌رسد و ادبیات ویژه سایت انتخاب در نقد سخنان وی.

گویا سوای همه طرح ها، استعفای نجفی بیش از هر زمان دیگری دعواهای درون‌گروهی اصلاح‌طلبان را برجسته کرده است. کلیدواژه آن تنش کارگزارانی‌ها با اتحاد ملت است، دعوایی که حالا نشانه‌های مثبتی برای اصلاح‌طلبان به شمار نمی‌آید. 

نعیمی‌پور با رو کردن جزئیات تازه‌ای از پشت پرده استعفای نجفی به امتداد گفت: اخیرا افراد مؤثر حزب کارگزاران سازندگی به منزل نجفی رفته و در آنجا بحث‌های مختلفی مطرح شده است. در آنجا هم بزرگان حزب کارگزاران، معتقد بودند نجفی باید کناره‌گیری کند. معتقدم باید محتوای این جلسه برای همه ملت روشن شود اینکه چرا این حرف زده شده است.

وی افزود: تا آنجا که مطلع هستم، فشارها از ٤٠، ٥٠ روز گذشته به نجفی فوق‌العاده شدت پیدا کرده است‌. به‌ویژه بعد از اینکه سند تحویل و تحول منتشر شد و همچنین صحبت‌هایی را که وی در صحن شورا مطرح کردند، این فشارها را مضاعف کرد. شورای پنجم در بحث شفافیت پیش‌قدم بوده و در پاک‌دستی و سلامت نمره کاملا خوبی را داشته است. ضمن اینکه گزارش‌هایی درباره زد‌و‌بندهای پشت پرده از نجفی نداشته‌ایم. 

در همین حال استعفای شهردار تهران در نشست مجمع امید در دفتر محمدرضا عارف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتایج آن منتشر نشد.

طرح های تحلیل استعفای نجفی متفاوت بود، یکی اینکه اصولگرایان و برخی نهادها به دنبال ماجرای رقص دختران در مراسمی با حضور شهردار وی را تحت فشار قرار داده‌اند، دیگری اینکه مواجهه صریح نجفی با فساد شکل‌‌گرفته در دوره قالیباف و ارسال جمع‌بندی آن گزارش ریشه در این استعفا داشته و نکته دیگر نیز فشارهای درون جبهه اصلاحات است. با‌این‌حال، بیماری نجفی نیز بارها از سوی برخی افراد مطرح شد و حتی تا ماجرای سرطان پروستات پیش رفت، سرطانی که به گفته برخی، به ویژه به دنبال احضار وی از سوی دادسرا پس از حاشیه‌های مراسم بزرگداشت روز زن در برج میلاد، عود کرده است.

غلامعلی رجایی مشاور رسانه‌ای شهردار تهران در توییتی اعلام کرد: کناره‌گیری غیراختیاری نجفی ربطی به مراسم برج میلاد و احضار به دادسرای تهران ندارد. استعفای نجفی این پیام پنهان منفی را به جامعه داد که چون با اختاپوس فساد در شهرداری درافتاد و مقبول نیفتاد، ناچار بهانه بیماری را پیش کشید.شهرداری در بهشت است و نجفی در شهرداری. پس نجفی در بهشت است.دل کسی نمی‌خواهد داوطلبانه از بهشت بیرون برود. خصوصا اینکه نجفی هم باشد.

وی با بیان اینکه از نزدیک در جریان استعفای نجفی است، افزود: این کناره‌گیری غیراختیاری! ربطی به مراسم برج میلاد و احضار ایشان به دادسرای تهران ندارد.قبل از انتصاب نجفی برای شهردارشدن، این مسائل مطرح می‌شد که ایشان سابقه دارند و زمانی که کار سنگین می‌شود، بیمار می‌شوند و کنار می‌روند. در این زمینه ابهامات زیادی وجود داشت. بنده مطلعم بسیاری از اهالی شورا از نجفی سؤال کردند وضعیت جسمی و بیماری وی بازدارنده نیست؟ نجفی هم صراحتا اعلام کرده در شرایط و وضعیت مناسبی به‌سر می‌‌برد و تا انتهای کار خواهد بود. در نتیجه این موضوع قابل قبول نیست که به علت سرطان ناگهانی باید کنار برود.

نعیمی‌پور ادامه داد: مطلبی که خیلی برای من عجیب است، این است که بعضی‌ها در مجموعه‌ اصلاح‌طلبان، به‌دنبال جایگزینی نجفی بودند. این‌گونه مسائل دارای اشکال است. به این دلیل، وقتی که مسائل برای مردم بازگو شود، مردم حق دارند سؤال کنند چه کسی قیم آنهاست. اینکه از قبل جهت‌گیری‌ها روشن باشد و خارج‌کردن نجفی از مدیریت شهری هم مسجل شود و در واقع مردم در تصمیم‌گیری اصلی نقشی نداشته باشند، موضوعی است که شورا باید به آن توجه کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ