کد خبر: ۷۶۰۴۱
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

فیلترینگ تلگرام تصویب شد / واکنش نماینده مجلس

فیلترینگ تلگرام تصویب شد / واکنش نماینده مجلس

در پی تصویب فیلترینگ تلگرام شورای عالی مجازی ، نماینده مجلس گفت: اگر دولت یا وزارت ارتباطات مخالف این تصمیم است، باید به طور شفاف موضوع را به مردم اعلام کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا،حمیده زرآبادی در واکنش به اظهارات اخیر دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مبنی بر احتمال اعمال محدودیت‌هایی برای تلگرام در سال آینده اعلام کرد: بنابر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این اظهارات به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است.

وی درخصوص اینکه واکنش دولت و وزارت ارتباطات نسبت به این تصمیم چه خواهد بود، گفت: انتظار این است دولت یا وزارت ارتباطات اگر مخالف این تصمیم است، حداقل موضع خود را شفاف به مردم اطلاع دهد و با رسانه‌ها مصاحبه کند و بگوید چنین اتفاقی باوجود مخالفت دولت، درشرف تحقق است. با این حال شاهدیم این وزارتخانه حتی به همین میزان نیز شفافیت ندارد. طبیعی است که مردم فکر کنند دولت مخالف این تصمیم نبوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: شنیده‌هایی در این زمینه وجود دارد که متاسفانه درپی مشکلاتی که درجریان اعتراض‌های دی‌ماه سال جاری داشتیم، مسئولان تصمیم گرفته‌اند تلگرام را برای سال آینده به‌طور دائم فیلتر کنند که البته امیدواریم چنین اتفاقی نیفتد.

زرآبادی با اشاره به تجربیات ناموفق در برخورد با برخی پدیده‌های نو در دهه‌های گذشته گفت: هنگامی که ماهواره یا دستگاه‌های پخش ویدئوی خانگی وارد بازار شد، به‌جای تقویت دانش و فناوری خود، با نگاهی سلبی صرفاً تصمیم به جلوگیری از استفاده از این فناوری گرفته و استفاده از آن را غیرقانونی اعلام کردیم اما اکنون با سپری شدن یکی، دو دهه از آن مقطع زمانی، کارشناسان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به بعضی برنامه‌های ماهواره‌ای در خانواده‌ها مرتبط می‌دانند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فردوسی؟ | ساعت ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
پاسخ
شفا 393 تومن.... سهامدار عمده یادش رفته که چه ...خورده بود درباره حمایت از سهم....

ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ