کد خبر: ۷۶۰۴۳
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

دلیل کاهش عرضه های اولیه سال ۹۶ در فرابورس اعلام شد
توسط معاون پذیرش ناشران :

دلیل کاهش عرضه های اولیه سال ۹۶ در فرابورس اعلام شد

معاون پذیرش ناشران فرابورس با تشریح وضعیت پذیرش و عرضه شرکت ها در سال ۹۶، درخصوص کاهش عرضه های اولیه سال جاری نسبت به سال گذشته توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی علم الهدی درجریان برنامه خبری امروز مدیران "تبرک" (که دوشنبه با بیش از 223 میلیون سهم انجام می شود ) خصوص وضعیت پذیرش و عرضه شرکت ها در سال 96 گفت: در سال جاری 76 شرکت به تعداد متقاضیان پذیرش افزوده شدند که در آمار 9 ماهه تقاضای 35 شرکت مطرح و از این تعداد 21 شرکت پذیرفته شده اند.

وی افزود: در سال جاری بدون احتساب شرکت تبرک، عرضه 6 شرکت صورت گرفته که معاملات آنها به روش ثبت سفارش بوده و فقط یکی از شرکت ها به روش گشایش نماد معامله انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سال 88 تاکنون پذیرش و عرضه 113 شرکت صورت گرفته،ادامه داد: از تعداد شرکت های مذکور 16 شرکت به بورس و یک شرکت هم از بازار اصلی به بازار پایه منتقل شده اند.

علم الهدی در خصوص آمار شرکت های پذیرفته شده در بازار SME طی سال جاری هم گفت: در سال جاری تاکنون 17 تقاضای پذیرش وجود داشته که از این تعداد،تقاضای 8 شرکت مورد بررسی و 5 شرکت پذیرفته شده اما تا عرضه نشده اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل کاهش تعداد عرضه های اولیه سالجاری نسبت به سال گذشته گفت: همانطور که ارکان مختلف بازار سرمایه در سال جاری توسعه یافته،وضعیت و عمق بازار نیز نسبت به گذشته بیشتر شده اما احتیاط بیشتری برای پذیرش و عرضه شرکت ها جهت نظارت صورت می گیرد تا عرضه ها بدون نقص باشد و ریسک افشا شده ای نداشته باشند.

بنابراین گزارش،قرار است عرضه 10 درصدی سهام شرکت ماداکتیو استیل کرد به عنوان سومین عرضه در بازار شرکت های کوچک و متوسط در روز دوشنبه هفته جاری انجام شود.

نکته مورد توجه در عرضه این شرکت ها این است که سهامداران حقیقی نمی توانند در این عرضه ها حضور داشته باشند و طبق مقررات و دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات بازار SME ،کلیه اشخاص حقوقی،سرمایه گذاران نهادی شامل بانک ها ،بیمه ها،هلدینگ ها،صندوق های سرمایه گذاری و ...و سازمان ها و نهادهای دولتی عمومی و اعضای هیات مدیره و مدیران ناشر می توانند بیش از 5 درصد یا بیش از 500 میلیون تومان از ارزش اسمی اوراق بهاردار را خریداری کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ