کد خبر: ۷۶۰۶۳
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

اثر بخشنامه جدید دولت در رشد قیمت خودروهای وارداتی سال آینده
نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:

اثر بخشنامه جدید دولت در رشد قیمت خودروهای وارداتی سال آینده

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه متأسفانه با بخشنامه جدید دولت سال آینده شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود، گفت: ۵۰ درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار گری مارکت ها است که حذف آنها بازار را انحصاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فرهاد احتشام زاده با اشاره به ابلاغ بخشنامه جدید دولت مبنی بر حذف گری مارکت ها و آشفته شدن بازار خودروهای وارداتی به تسنیم گفت: در روزهای پایانی سال قیمت برخی از خودروهای وارداتی کاهش یافت و همین امر مردم را به کاهش بیشتر قیمت ها امیدوار کرد اما متأسفانه با این بخشنامه سال آینده شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حذف گری مارکت ها از بازار خودرو سال گذشته هم مطرح بود اما در نهایت مسئولین از اجرای آن منصرف شدند، افزود: اجرای دوباره این موضوع نشان می‌دهد تصمیم ها از بدنه وزارت صنعت اتخاذ شده و تغییر وزیر صنعت خللی در تصمیم گیری‌ها ندارد.در حال حاضر 50 درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار گری مارکت ها است که حذف آنها از بازار خلاف قانون اصل 44 است زیرا به طور حتم بازار خودروهای وارداتی با این بخشنامه در انحصار چند شرکت خواهد شد.

احتشام زاده با بیان اینکه البته تا سه ماه آینده ثبت سفارش گری مارکت ها مهلت دارد، گفت: بعد از اتمام این مهلت آنها با بخشنامه جدید دولت امکان واردات نخواهند داشت. اما سوال اینجا است که آیا امروز تمام مشکلات برطرف شده و فقط سهم 5 درصدی واردات خودرو ساماندهی نشده است؟ انجمن واردکنندگان به جد پیگیر این موضوع است تا این تصمیم منطقی برای این مشکل اتخاذ شود.

بنابراین گزارش، اخیراً هیئت وزیران در جلسه 20 اسفند 96 در قالب اصلاحیه آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو حذف غیر نمایندگی‌های خودرو را به وزارت اقتصاد و وزارت صنعت ابلاغ کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ