کد خبر: ۷۶۰۶۹
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

آمار وزیر صنعت از محصول جدید ایران خودرو / نارضایتی از خودورهای ۲ ستاره

آمار وزیر صنعت از محصول جدید ایران خودرو / نارضایتی از خودورهای ۲ ستاره

وزیر صنعت با ارایه آماری از تولید محصول جدید ایران خودرو ، از سهم ۵۳ درصدی تولیدات در خودروهای ۲ ستاره اعلام نارضایتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از کتاب مسئولیت اجتماعی گفت: امروز جلسه شورای خودرو را داشتیم که مسائل مختلفی مطرح شد و نقطه امید بخش آن پیشرفت این صنعت در عرصه کمی و کیفی بود و موفق شد سال جاری 98 درصد از هدف کمی در تولید حدود 1.7 میلیون دستگاه دست پیدا کند.در بخش کیفی مثل بخش کمی پیشرفت کافی نبوده و نگرانی من مربوط به این بخش است و در سال 97 هیچ خودروسازی حق دریافت یک قطعه بی کیفیت را ندارد.

وی افزود: توجه به ذینفعان و مخاطبان صنعت خودرو اولویت اول است و تولید قطعات بی کیفیت در سال 97 ممنوع است و در صورت برخورد با چنین موضوعی خود وارد عمل می شوم.32 هزارمیلیارد تومان برای سال 97 به نوسازی صنایع اختصاص یافته که صنعت خودروسازی از جمله آنها است.به هیچ وجه راضی نیستیم بیش از 53 درصد تولیدات در خودرو 2 ستاره باشد اگر به مسئولیت اجتماعی خود در تولید محصولات با کیفیت عمل می کردیم مردم هم رضایت خواهند داشت.

این مقام مسئول گفت: اگر کارگر و مهندس و تکنسین با انگیزه در محل کار حضور پیدا نکنند با عشق کار نمی کنند، باید شرایطی را فراهم کنیم که رضایتمندی عمومی در میان کارکنان ایجاد شود.تک تک سهامداران به شما دسترسی ندارند اما شما در قبال آنها مسئول هستید، سهامداران بزرگ باید در تصمیم گیری ها و مدیریت مشارکت داشته باشند و در اینصورت است که شاهد توسعه و پیشرفت خواهیم بود.امروز با رونمایی از کتاب مسئولیت اجتماعی در ایران خودرو در حقیقت از یک درخت با ریشه قوی رونمایی می کنیم که می خواهد تامین کننده منافع ذینفعان باشد.

شریعتمداری ادامه داد: صنعت ما امروز مرکز گراست و باید به سمت پیرامون حرکت کنیم، ایران خودرو به این سمت حرکت کرده، ایجاد توازن در بخش صنعت از مسئولیت های اجتماعی ماست.حفظ محیط زیست یک مسئولیت اجتماعی است پرداخت غیر صیانتی باید از معادن متوقف شود توجه دقیق به موضوعات اکتشافی با حمایت دولت در حال انجام است و در آینده نزدیک اخبار امید بخشی در حوزه معدن در سال 97 داریم که بر پایه دانش ومغز افراد و اتکا به جوانان خواهد بود.

وی اظهار داشت: صنعت خودرو تاکنون ۹۸ درصد هدف سال جاری برای تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را محقق کرده ضمن آنکه سهم صنعت خودرو از ارزش افزوده کل صنعت حدود ۱۶ درصد است و همچنین ۱۸ درصد اشتغال صنعتی و ۳.۵ درصد جی دی پی مربوط به صنعت خودرو است.در آستانه سال ۹۷ ابرطرح نوسازی خودروهای سنگین کلید خورده که براساس آن تمام خودروهای تجاری فرسوده نوسازی خواهد شد.در این طرح بزرگ بیش از 10 میلیارد دلار در یک دوره 3 ساله به بخش خودروهای سنگین تزریق خواهد شد و در این مدت تلاش داریم تمام ناوگان تجاری را نوسازی کنیم.

شریعتمداری گفت: توجه به عمق ساخت داخل در صنعت خودرو از مهم‌ترین مسئولیت‌های ماست که هم اشتغال و هم توسعه تولید را در پی خواهد داشت البته عمق ساخت داخل بدون توجه به استانداردها خیانت است و در این زمینه باید استانداردها نیز حفظ شود. تاکنون پنج دستگاه پژو ۳۰۱ با عمق ساخت داخل 50 درصد ساخته شده که عمق ساخت داخل آن قابل توجه است. امیدواریم در سال ۹۷ بتوانیم از تعداد بیشتری از خودروهای جدید رونمایی کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ