کد خبر: ۷۶۰۷۴
۱۳:۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

تاکید رهبران چین و آلمان بر مقابله با افزایش تعرفه های فولاد

تاکید رهبران چین و آلمان بر مقابله با افزایش تعرفه های فولاد

رییس جمهور چین و صدر اعظم آلمان بر پیگیری اعمال تعرفه های آمریکا بر فولاد در قالب گروه کشورهای صنعتی جهان موسوم به G۲۰ تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شینهوا، سران دو کشور چین و آلمان که به تازگی در مسئولیت های خود ابقا شده اند در یک تماس تلفنی بر روابط نزدیک بین دو کشور تاکید و موافقت کردند تا از طریق همکاری های استراتژیک با افزایش تعرفه های فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا مقابله کنند.

شی جین پینگ در تماس تلفنی به آنجلا مرکل گفت: دو کشور باید علیرغم تفاوت در ایدئولوژی ها، همکاری های خود را در چارچوب یک جاده یک کمربند به عنوان بخشی از روابط بین الملل بکار گیرند.روابط چین و آلمان بر اساس برابری، احترام متقابل، درک و مراقبت از منافع و نگرانی های یکدیگر و همچنین کنترل و رسیدگی به اختلافات، به طور پیوسته ادامه خواهد یافت.

مرکل صدر اعظم آلمان هم گفت: مازاد تجاری آلمان به دلیل افزایش تقاضای داخلی محدود شده و دولت همچنان سعی دارد از این روند حمایت کند.

پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان هفته جاری به واشنگتن سفر خواهد کرد تا درخواست معافیت از تعرفه های فولاد و آلومینیوم را به عنوان بخشی از خواسته های اتحادیه اروپا به آمریکا منعکس کند، پیشتر چین نیز از آمریکا خواسته بود این تعرفه ها را لغو کند.مرکل پیشتر گفته بود تعرفه های ایالات متحده بر فولاد و آلومینیوم، اصول سازمان تجارت جهانی را نقض کرده و این اختلاف باید از طریق مذاکره حل شود.

بنابراین گزارش،دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا 2 هفته پیش طرح اعمال تعرفه 25 درصدی بر فولاد و 10 درصدی بر آلومینیوم را تصویب کرد که قرار است این تعرفه ها از روز 23 ماه مارس اجرا شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ