کد خبر: ۷۶۰۷۵
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

بلوک ۵۰.۲ درصدی

بلوک ۵۰.۲ درصدی "خرینگ" معامله شد/ خریدار ایران خودرو نبود

بلوک ۵۰.۲ درصدی رینگ سازی مشهد دیروز عرضه و امروز معامله شد و برخلاف شایعه خرید این بلوک توسط زیرمجموعه های ایران خودرو، از سوی یک شرکت خصوصی و قطعه ساز خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دیروز طبق اعلام قبلی، ایران خودرو به وکالت از شرکت قطعات اتومبیل ایران و گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو، اقدام به عرضه 50.2 درصد شرکت رینگ سازی مشهد در بورس کرد که به دلیل زمان بر شدن بررسی مدارک و اعلام سفارش خرید در دقایق پایانی، به امروز موکول شد.

این بلوک بالغ بر 223 میلیون و 396 هزار سهم "خرینگ" و به قیمت 3223 ریالی و ارزش 72 میلیارد تومانی ( 10 درصد نقد و باقی اقساط 5 ساله) بود که از طریق کارگزاری نهایت نگر عرضه و بعد از انجام معامله منجر به رشد 4 درصدی و صف خرید 4.6 میلیون سهمی در قیمت 139 تومانی شد.

بررسی های بورس پرس نشان می دهد برخلاف اعلام عده ایی منبی بر خرید این بلوک توسط زیرمجموعه های ایران خودرو، توسط کاگزاری آپادانا برای یک شرکت خصوصی و فعال در صنعت قطعه سازی بنام پویا گستر خراسان خریداری شده و  از قرار بابت تسویه بخشی از مطالبات بود.

به این ترتیب، قطعات اتومبیل ایران و گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو برای همیشه از ترکیب سهامداری شرکت سرمایه 44.5 میلیارد تومانی رینگ سازی مشهد خارج شدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ