کد خبر: ۷۶۰۸۲
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

سود سال ۹۷

سود سال ۹۷ "چکاپا" از زبان مدیرعامل و اعلام برنامه های آینده

مدیرعامل گروه کاغذ سازی پارس با تشریح اقدامات به عمل امده در سال جاری و طرح توسعه،پیش بینی سود سال مالی ۹۷ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احمد مقدم در مجمع سالانه بعدازظهر دیروز با اشاره به اینکه "چکاپا" تولیدکننده خمیر ویرجین و انواع کاغذ است،گفت: سرانه مصرف کاغذ در دنیا برای هر نفر 58 کیلوگرم است اما در ایران این سرانه برای هرنفر 26 کیلوگرم است که حکایت از وجود فرصت رشد برای این صنعت دارد.

وی درخصوص استراتژی های مهم شرکت که در سال جاری به انها پایبند بوده، گفت: تمرکز بر افزایش کمی و کیفی تولید خمیر و محصولات ساخته شده از ان به عنوان core competency شرکت،تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی،تولید کالاهای انحصاری و توسعه پایدار و غیرقابل شبیه سازی،افزایش صادرات و بازارهای صادراتی،کاهش قیمت تمام شده و خلق سازمانی یادگیرنده از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به مصارف خمیر افزود: خمیر در کاغذسازی های دیگر،صنایع دستمال کاغذی و ظروف یکبار مصرف سلولزی کاربرد دارد،با توجه به افزایش تقاضا در بازار چین،قیمت خمیر در دنیا 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده که باعث تشویق تولیدکننده ها به خرید از شرکت می شود و با پیش بینی تسعیر نرخ ارز،پیشروی در صادرات نیز دیده می شود.

روند صادراتی مجموعه

مقدم درباره روند صادراتی مجموعه اظهار داشت: در ماه های اخیر صادرات افزایش پیدا کرده بطوری که میزان آن در ماه های بهمن و اسفند جاری تقریبا معادل کل صادرات  سال گذشته بوده است.

وی کاغذ چاپ تحریر،کاغذ روسفید به جای کاغذ فلوتینگ،کاغذ گریدهای بسته بندی و کاغذ بهداشتی را از مهمترین محصولات کاغذی این شرکت نام برد که در خصوص کاغذ بهداشتی تنها تولیدکننده آن در ایران هستند.در گریدهای بسته بندی نیز سعی براین است به سراغ گریدهایی که کمتر کسی توان تولید ان را داشته باشد،برویم.

اقدامات به عمل امده در سال جاری

مدیرعامل کاغذسازی پارس با برشمردن اقدامات به عمل امده در سال جاری گفت: تغییر سیستم کنترل قدیمی کوره آهک به سیستم plc و بهینه سازی مصرف سوخت،تعمیر اساسی واشر 3 خمیرسازی یک،انجام موفق دو وایره کردن ماشین یک،عملیات طراحی،نصب و راه اندازی،نصب کمپرسور استندبای،آنالیزور اکسیژن و ... از اقداماتی است که در جهت کاهش قیمت تمام شده، افزایش کمی و کیفی خمیر، تولید کاغذ روسفید، کاهش توقف برنامه ریزی شده، افزایش راندمان و کاهش ضایعات صورت گرفته است.

بررسی صورت های مالی

مقدم با بررسی صورت های مالی گفت: میزان درامدهای عملیاتی در سال گذشته 155 میلیارد تومان،بهای تمام شده 102 میلیارد تومان و حدود 52 میلیارد تومان میزان سود ناخالص بوده است. در سال 95به دلیل وجود زیان انباشته تنها 1.9 میلیارد تومان مالیات پرداخت شده اما در سال جاری 10 میلیارد تومان مالیات پرداخت شده، درحالی که میزان مالیات سال جاری حدود 8 میلیارد تومان از سال گذشته بیشتر بوده اما درامد عملیاتی هر سهم نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به مجموع کاهش درامدهای غیرعملیاتی،سود سال جاری هر سهم را 351 ریال اعلام کرد و گفت: در بودجه سال اتی نیز درامدهای عملیاتی و بالتبع بهای تمام شده افزایش پیدا خواهد کرد.همچنین براورد می شود از محل سرمایه گذاری ها(درآمدهای مربوط به طرح توسعه) معادل 33 میلیارد تومان سود عاید شرکت شود.درامدهای غیرعملیاتی و مالیات نیز کاهش پیدا می کند و سود عملیاتی هر سهم در سال آتی 333 ریال،غیرعملیاتی 272 ریال و در مجموع 605 ریال پیش بینی می شود .

وضعیت شرکت در بازار سرمایه

این مقام مسئول درخصوص وضعیت شرکت در بازار سرمایه گفت: بازده شرکت از زمان پذیرش در بورس نسبت به شرکت های هم گروه با سود بیشتر و P/E پایین تر بوده و در مجموع در سال گذشته 93 درصد سهم جا به جا شده و با 43 درصد بازدهی سال مالی جاری به اتمام رسیده است.

طرح توسعه شرکت

مقدم درباره طرح توسعه شرکت افزود: با مطالعات انجام گرفته در ابان سال جاری قرارداد خرید 4 سری ماشین الات منعقد شد و جهت ادامه کار نیاز به شخص حقوقی، شرکت اقدام به تاسیس شرکت پارس طبیعت سلولز جهت تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی با مالکیت 99.9 درصدی در قالب شرکتی جدید کرد چراکه کارخانه این شرکت در منطقه محروم قرار داشته و تاسیس شرکت جدید معافیت مالیاتی به همراه دارد.طبق پیش بینی صورت گرفته بخشی از سال مالی 97، شرکت پارس سلولز تولیدات خواهد داشت، با اینکه ظرفیت سالانه 600 میلیون قطعه است ولی 290 میلیون قطعه براورد شده و برای هر ظرف بطور میانگین 240 تومان، در مبلغ کل فروش نیز 69 میلیارد تومان  و برای سال 98 حدود 581 میلیون قطعه با قیمت 264 تومان و فروش معادل 153 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

وی تولید دستمال کاغذی را طرح توسعه دیگر شرکت عنوان کرد که در حال مطالعه است و با توجه به کمتر بودن مصرف سرانه ایران از سرانه جهانی و مصرف آب ،سعی می شود از این فرصت استفاده شود.

برنامه افزایش سرمایه

محمدجواد مقدم رییس هیات مدیره درخصوص برنامه افزایش سرمایه گفت: این برنامه به مسائلی از جمله تقسیم سود ارتباط دارد اما طی گفت و گویی که با سهامداران عمده در این خصوص صورت گرفته،با توجه به تسهیلات مناسبی که دولت جهت قرار گرفتن در مناطق محروم در نظر می گیرد برای طرح توسعه صرف خواهد شد و فعلا برنامه ای برای افزایش سرمایه وجود ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ