کد خبر: ۷۶۰۹۰
۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

مپنا و سه شرکت دیگر مجوز افزایش سرمایه گرفتند

مپنا و سه شرکت دیگر مجوز افزایش سرمایه گرفتند

۴ شرکت بورسی و فرابورسی مپنا، الکتریک خودرو شرق، جوشکاب یزد و بیمه آرمان از سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،4 شرکت بورسی و فرابورسی مپنا، الکتریک خودرو شرق،جوشکاب یزد و بیمه آرمان توانستند به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 25،100 و 56 درصدی را از سازمان بورس بگیرند.

مجوز افزایش سرمایه"مپنا"

گروه مپنا مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی را از سازمان بورس گرفت تا از محل جذاب سود انباشته،سرمایه فعلی را به 2 هزار میلیارد تومان برساند. "رمپنا" این تامین مالی را جهت اصلاح ساختار سرمایه و جلوگیری از خروج وجه نقد اعمال می کند.سرمایه گذاری صنایع برق وآب صبا با 47.5 درصد و سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا با 10.9 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت بورسی حضور دارند.

مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی "خشرق"

شرکت الکتریک خودرو شرق 31.5 میلیارد تومانی نیز با اخذ موافقت سازمان بورس جهت افزایش سرمایه 100 درصدی،سرمایه فعلی را به 63 میلیارد تومان می رساند.

تامین مالی"خشرق" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف پروژه های ایجاد جوینت ونچر جهت تولید کانکتور و ترمینال در ایران با شرکت تایوانی، پروژه تولید دسته سیم های پژو301 و پروژه تولید نودهای الکتریکی شبکه اکوماکس اعمال می شود.گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران با 45.4 درصد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با 10.8 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

مجوز افزایش سرمایه "آرمان"

بیمه آرمان 120 میلیارد تومانی که در 23 دی ماه برنامه افزایش سرمایه 67 درصدی را اعلام کرده بود،توانست مجوز سازمان را برای افزایش سرمایه 25 درصدی بگیرد تا سرمایه را به 150 میلیارد تومان برساند.23.8 میلیارد تومان این تامین مالی معادل 20 درصد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 6.1 میلیارد تومان معادل 5 درصد از محل اندوخته طرح و توسعه اعمال می شود.

"آرمان" افزایش سرمایه مذکور را جهت اصلاح ساختار مالی و رعایت مصوبه هیات وزیران درخصوص حداقل سرمایه لازم برای فعالیت شرکت های بیمه ای اعمال می کند.بانک ایران زمین با 19.7 درصد،بانک تات با 17 درصد و بانک گردشگری با 15.5 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت فرابورسی حضور دارند.

همچنین،در مجمع فوق العاده می توان با انجام افزایش سرمایه از 150 به 200 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت 2 سال به هیات مدیره تفویض کرد تا پس از اخذ مجوز سازمان بورس و بیمه مرکزی اعمال شود.

مجوز افزایش سرمایه "بکاب"

شرکت جوشکاب یزد نیز که طبق مصوبه 15 فروردین هیات مدیره قصد داشت با افزایش سرمایه 97 درصدی سرمایه 1.54 میلیارد تومانی را به بیش از 3 میلیارد تومان برساند،موافقت سازمان بورس را برای افزایش سرمایه 56 درصدی کسب کرد که بدین صورت سرمایه را به 2.41 میلیارد تومان می رساند.

تامین مالی"بکاب" از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ