کد خبر: ۷۶۱۷۰
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱/۷

علت افزایش دلار به بیش از 5 هزار تومان
یک نماینده مجلس اعلام کرد:

علت افزایش دلار به بیش از 5 هزار تومان

عضو کمیسیون بودجه مجلس دلیل افزایش غیرمنطقی قیمت دلار را عدم نظارت دولت بر حفظ تعادل عرضه و تقاضا دانست و گفت: با افزایش قیمت دلار ناامنی در بازار سرمایه گذاری ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به افزایش غیرمنطقی دلار در ابتدای سال به خانه ملت گفت: نگرانی خاصی بابت افزایش قیمت دلار به دلیل کاهش واردات به داخل و افزایش استفاده از تولیدات داخلی وجود ندارد اما به‌یقین نمی‌توان از آسیب قابل ملاحظه‌ای همچون نوسانات ارزی گذشت لذا بابت نوسانات ارزی نگرانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دلار در طی چند ماه اخیر افزایش غیرمنطقی را تجربه کرده و دولت باید تعادل عرضه و تقاضا را مدیریت می‌کرد، افزود: بانک مرکزی باید ایفاگر نقش پررنگ‍‌تری می‌شد اما عدم کارآمدی آن‌ها سبب افزایش قیمت دلار شده که به یقین تورم را به دنبال دارد.نوسانات قیمت دلار باید هر سال متناسب با تورم افزایش پیدا کند نه آنکه یکباره از 3 هزار تومان به 5 هزار تومان برسد چراکه این مسئله ناامنی را در بازار  سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند و بسیاری از پیشرفت‌ها و معادلات اقتصادی به هم خواهد خورد. 

بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه برای خروج کشور از رکود باید خواسته و ناخواسته به شوک تورمی تن داد، ادامه داد: تورم طی ماه‌های اسفند و فرودین  به دلیل آنکه کارمندان، کارگران، پیمان‌کاران و... پول خود را وارد بازار می کند بیشتر می‌شود.دلیل این افزایش غیرمنطقی قیمت دلار،عدم مدیریت دولت در حفظ تعادل عرضه و تقاضا است،اگرچه کم و کیف بازار دلار در دست مردم است اما دولت باید با نظارت مانع از افزایش چندین برابرای آن می‌شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ