کد خبر: ۷۶۱۹۶
۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱/۸

علت افزایش بی سابقه دلار از نگاه نماینده مجلس ؛ فقط توجیه می کنند

علت افزایش بی سابقه دلار از نگاه نماینده مجلس ؛ فقط توجیه می کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از افزایش افسارگسیخته و بی سابقه قیمت دلار در روزهای اخیر و سوء‌مدیریت مسئولان، مهمترین راهکار کنترل قیمت دلار را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ناصرموسوی لارگانی با انتقاد از افزایش افسار گسیخته قیمت دلار در روزهای اخیر به خانه ملت گفت: برخی افراد علت افزایش قیمت دلار را در چند ماه گذشته با دلایلی غیرمنطقی و غیرواقعی ازجمله سال نو میلادی، افزایش سفرهای زیارتی در این دوره از سال و... توجیه می‌کنند.اگرچه همه ساله در نوروز قیمت دلار افزایش جزئی دارد اما افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: سوء‌مدیریت مسئولان را می‌توان علت افزایش غیرمنطقی قیمت دلار در روزهای اخیر دانست، با وجود اینکه دولت اعلام کرد دست دلالان از بازار ارز کوتاه شده و این افراد سودجو دستگیر شده‌اند و همچنین تلاش کرد با عرضه اوراق مشارکت با سود علی‌الحساب 20 درصد در بانک ها قیمت ارز را تعدیل کند اما هیچ یک از این اقدامات در کاهش قیمت دلار اثرگذار نبود و به صورت مقطعی عمل کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به سایر دلایل افزایش نرخ ارز گفت: صرافی‌های بدون مجوز بسیاری وجود دارد و فعالیت این صرافی‌ها یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت دلار است.سخنان پراکنده ترامپ مبنی بر خروج آمریکا  از برجام وتهدیدهایی که در این زمینه شده ممکن است عاملی دیگری برای افزایش قیمت دلار باشد.

موسوی لارگانی با اشاره به اقداماتی که برای کاهش قیمت دلار باید انجام شود،گفت: مهم ترین راهکاری که می تواند قیمت دلار را کنترل کند تک نرخی شدن قیمت ارز است، در این صورت دست دلالان و افراد سودجو از بازار ارز کوتاه شده و از رانت‌خواری ها و فسادی که به علت وجود چند نرخه بودن قیمت ارز ایجاد شده است جلوگیری می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ