کد خبر: ۷۶۳۵
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۹/۳

جزئیات بخشنامه معافیت مالیاتی ۸۴ شرکت بورسی اعلام شد
درگفت وگوی بورس پرس با مدیراداره نظارت برناشران بورسی

جزئیات بخشنامه معافیت مالیاتی ۸۴ شرکت بورسی اعلام شد

مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس با اشار به بخشنامه سازمان امور مالیاتی مبنی بر معافیت مالیاتی ۸۴ شرکت حاضر در بازار سهام ،جزئیاتی را ارایه کرد .

محمد رضا معتمد در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با بخشنامه 8 مهر 93 علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر اعمال معافیت مالیاتی 84 شرکت بورسی برای سال مالی 92 که با ارسال بخشنامه ایی به سازمان های تابعه مالیاتی همراه بود ، توضیح داد:معافیت مالیاتی شرکت های بورسی و فرابورسی پیش از این از طریق امور ناشران بورس و فرابورس و با ارسال نامه به اداره دارایی های هر استان انجام می شد اما مسئولان سازمان امور مالیاتی خواهان اعلام فهرست شرکت ها و ارسال آن به سازمان های تابعه خود شده بودند.

وی ادامه داد: بنابراین سازمان امور مالیاتی برای اولین بار در قالب بخشنامه ایی اقدام به ارسال فهرست 84 شرکت کرد.علاوه بر این 40 شرکت دیگر هم در نوبت ارسال به سازما های تابعه امور مالیاتی هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: این درحالی است که به جز شرکت های زیان ده،همه شرکت های بورسی و فرابورسی از حداقل معافیت10درصدی برخوردار بوده و آن دسته ازشرکت هایی که حداقل درصد سهام شناور 20 درصدی را رعایت کرده باشند، 10 درصد دیگر معاف از مالیات می شوند. یعنی به جای 22.5 درصد، 20 درصد مالیات می دهند.

معتمد افزود: ارایه این فهرست طبق سال مالی شرکت ها بوده و در آینده هم شرکت هایی که دارای سالا مالی 31 شهریور هستند ، درنوبت ارسال سازمان امور مالیاتی قرار می گیرند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ