کد خبر: ۷۷۲۰۰
۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱/۹

تداوم پرداخت تسهیلات ۱۱ درصدی به صادرکنندگان در سال ۹۷
مدیرعمل بانک توسعه صادرات اعلام کرد:

تداوم پرداخت تسهیلات ۱۱ درصدی به صادرکنندگان در سال ۹۷

مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ضمن اعلام اولویت اصلی این بانک، از تداوم پرداخت تسهیلات ۱۱ درصدی به صادرکنندگان در سال جاری و جزئیات ان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی در برنامه سکه تمام بهار رادیو اقتصاد گفت: صندوق توسعه ملی منابعی با نرخ سود ۱۱ درصد در اختیار صادرکنندگان از طریق بانک های عامل قرار می دهد.سال گذشته این بانک از مسیر صندوق توسعه ملی بیش از هزار میلیارد تومان منابع ۱۱ درصدی جذب و به صادرکنندگان پرداخت کرد.

وی با اشاره به تداوم اجرای برنامه مزبور در سال جاری گفت: جدا از این در بودجه سال ۹۷ پرداخت یارانه سود تسهیلات به صادرکنندگان پیش بینی شده است.
شرکت های صادراتی به نسبت صادرات خود در قالب بودجه تخصیصی سازمان توسعه تجارت و همینطور بر اساس ارزش افزوده کالای صادراتی می توانند تا 6 درصد یارانه سود تسهیلات دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک توسعه صادرات یک بانک دولتی است بنابراین سودآوری اولویت نخست این مجموعه نیست بلکه راهبرد اصلی حمایت از تولید ملی و توسعه صادرات است. تسهیلاتی که با نرخ ۱۱ درصد به صادرکنندگان اعطا می شود با نرخ 8.5 درصد از سوی صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه صادرات قرار می گیرد چرا که 2.5 درصد حق الوکاله بانک است.

صالح آبادی افزود: سقف تسهیلات برای هر صادرکننده تا ۴۰ میلیارد تومان است البته در چارچوب منابعی که به بانک اختصاص پیدا می کند.با تحقق پذیری شعار سال، کالای ایرانی برای رقابت در بازارهای جهانی باید دارای دو ویژگی اساسی یعنی کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب باشد.کالاهای فاقد کیفیت لازم و قیمت بالا قدرت رقابت در بازارهای بین المللی را به هیچ وجه نخواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ