کد خبر: ۷۷۲۲۸
۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱/۱۴

پیش بینی نماینده مجلس از کمترین رقم دلار در سال جاری

پیش بینی نماینده مجلس از کمترین رقم دلار در سال جاری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه دولت قیمت ارز را در بودجه بسیار پایین دیده ، گفت: بعید می دانم قیمت دلار به کمتر از ۴ هزار تومان و پیش از نوسانات بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به افزایش نرخ دلار تا 5100 تومان در روزهای آغازین سال جدید به خانه ملت گفت: یکی از مشکلاتی چند ماه گذشته نوسانات بازار ارز بوده که کارشناسان و بانک مرکزی نظرات مختلفی داشته و اعلام کرده اند ناشی از رفتار سنتی همه ساله در بهمن ماه و سال نو میلادی و سفرهای زیارتی است .

وی ادامه داد: در شرایط کنونی هم اگر نظری از مسئولان بانک مرکزی خواسته شود ، به احتمال زیاد مسافرات های نوروزی را مطرح می کنند که هر چند این موضوع بی تاثیر نیست اما باعث سردگمی تولیدکنندگان و صنعتگران شده است. چرا که از بازار فردا اطلاعی ندارند.

این نماینده مجلس افزود: یکی از دلایل افزایش دلار، کمبود ارز است که در این میان واردات کالای قاچاق طی سالهای اخیر ضربه سنگینی به تولید و صنعت و پشتوانه پول ملی زده است.مقام معظم رهبری فرمودند واردات کالای تولیدی، حرام شرعی است اما با قاچاق کالا و واردات بی رویه کالای مشابه، ارز و به دنبال آن پشتوانه پول ملی از کشورخارج می شود. از سوی دیگر وقتی به ازای فروش نفت ،کالاهای بی کیفیت دریافت می کنیم ارزش پول ملی کاهش و میزان ارز مورد نیاز بازار تامین نمی شود.

موسوی لارگانی اظهار داشت: یکی از راه های حل مشکل نوسان بازار ارز تک نرخی کردن دلار بوده و برخی کارشناسان اعتقاد دارند وجود 2 تا 8 نوع رقم برای دلار باعث ایجاد رانت می شود و عده ای از وضعیت سو استفاده می کنند. برخی هم به اسم واردات ارز مبادله ای دریافت می کنند و با کاغذ بازی و تهیه صورت وضعیت، ارز مبادله ای تزریق می کنند که باعث نابسامانی می شود.

وی در خصوص کاهش یا افزایش نرخ دلار در سال 97 گفت: دولت قیمت ارز را در بودجه بسیار پایین دید. همواره اختلاف نرخ ارز در بودجه و بازار آزاد 300 تومان بود اما  اما در زمان تصویب بودجه 97 این اختلاف بین هزار تا 100 تومان بود. بنابراین بعید می دانم دلار در سال جاری به کمتر از 4 هزار تومان و پیش از نوسانات بازگردد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ