کد خبر: ۷۷۲۳۰
۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱/۱۴

پورابراهیمی: بانک مرکزی مانع راه اندازی بورس ارز است

پورابراهیمی: بانک مرکزی مانع راه اندازی بورس ارز است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بررسی تاثیر راه اندازی بورس ارز در جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: بانک مرکزی باید در راه اندازی بورس ارز پیشگام باشد نه اینکه از راه اندازی بورس ارز ممانعت کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی درباره روند جذب سرمایه گذاری خارجی در سال96 به خانه ملت گفت: اقدامات مناسبی در سال 96 در راستای جذب سرمایه گذار خارجی از سوی دولت انجام شد. پس از برجام نیز در حوزه تعاملات بانکی با کشورهای خارجی، مشکلات و محدودیت هایی وجود دارد که روند جذب سرمایه گذاری خارجی را دشوار کرده،در سال 96 قراردادهای در زمینه تامین مالی و پروژه های سرمایه گذاری با کشورهای کره جنوبی وایتالیا منعقد شده که اقدام خوبی محسوب می شود. 

وی ادامه داد: ایران نیاز به سرمایه گذاری برای توسعه دارد البته ظرفیت های جذب سرمایه گذاری در ایران بالا است بنابراین باید در سال 97 اقدامات اساسی در خصوص ارتقای سرمایه گذاری انجام شود.پوشش ریسک در زمینه ارزهای خارجی در روند جذب سرمایه گذاری نقش مهمی دارد چرا که یکی از مشکلات سرمایه گذاران خارجی این است زمانی که ارز را تبدیل به ریال می کنند مشخص نیست در 6 ماه بعد چه اتفاقی برای ارزش سرمایه آنها می افتد.

پورابراهیمی افزود: زمانی پوشش ریسک ارز اتفاق می افتد که بازار شفافی در زمینه خرید و فروش ارز وجود داشته باشد که راه اندازی بورس نقش مهمی در انجام این مهم دارد.بانک مرکزی باید در راه اندازی بورس ارز پیشگام باشد نه اینکه از راه اندازی بورس ارز ممانعت کند. بزرگترین اشتباه و خطای راهبردی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی این است که بانک مرکزی به شفافیت بازار ارز در اقتصاد ایران کمک نکند.
انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ