کد خبر: ۷۷۲۳۲
۱۰:۵ - ۱۳۹۷/۱/۱۴

افزایش 100 درصدی بدهی دولت به تأمین اجتماعی
نماینده مجلس مطرح کرد:

افزایش 100 درصدی بدهی دولت به تأمین اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام افزایش 100 درصدی بدهی دولت به تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی در گام اول بهتر است اصل طلب از دولت را دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رسول خضری در خصوص تعیین راه حل برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه 97 به خانه ملت گفت: دولت 60 هزارمیلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است اما با احتساب جرائم و دیرکردها بدهی به میزان 120 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند، درحال حاضر دریافت اصل بدهی ها از جرائم و دیرکردها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: درلایحه بودجه سال 97 از 60 هزار میلیارد تومان پرداخت بخشی از بدهی های دولت به تامین اجتماعی تصویب شد، دولت باید از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای بدهی ها به تامین اجتماعی را تهاتر کند.استفاده از این روش در شرایط فعلی تنها راه ممکن برای تعیین تکلیف بدهی های دولت به تامین اجتماعی است،این سازمان نیز باید از مدیریت کارآمد برخوردار باشد، وظیفه اصلی تامین اجتماعی فعالیت صنعتی بوده و کارکرد نباید تنها معطوف به صندوق شود.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه تامین اجتماعی به جای پرداختن به بنگاه داری مدیریت مالی را در دستور کار قرار دهد، گفت: نظارت ها برعملکرد صندوق های بیمه ای باید قوی بوده و تامین اجتماعی باید مدیریت بنگاه داری را متوقف کند، به طورحتم مدیریت مالی برای صندوق های بیمه ای باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه تامین اجتماعی برای رهایی از مشکلات باید وارد فعالیت های بورس و بانک شود.

خضری با اشاره به اینکه هدف اصلی درتامین اجتماعی مدیریت مالی درحوزه بورس و بانک است، ادامه داد: تامین اجتماعی با بنگاه داری و کارخانه داری به دلیل ورشکستگی این کارخانه ها تنها مشکلات را روز به روز افزایش می دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ