کد خبر: ۷۷۲۶۰
۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱/۱۵

مالیات مصرف از سال ۱۴۰۰ جایگزین مالیات ارزش افزوده می شود
نماینده مجلس:

مالیات مصرف از سال ۱۴۰۰ جایگزین مالیات ارزش افزوده می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ظرف سه سال آینده همه اصناف به صندوق های فروشگاهی مجهز خواهند شد ،گفت: از سال ۱۴۰۰ مالیات بر مصرف جایگزین مالیات ارزش افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،معصومه آقا پور علیشاهی با بیان اینکه اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته و این روند تقریبا در مراحل پایانی خود قرار دارد به تسنیم گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این کمیسیون از سال 1400 مالیات بر مصرف جایگزین مالیات ارزش افزوده خواهد شد.

وی افزود: فرایند سه ساله تبدیل مالیات ارزش افزوده به مالیات بر مصرف به دلیل مهلت در نظر گرفته شده برای اصناف جهت تجهیز به صندوق های فروشگاهی است.ظرف 3 سال پیش رو همه اصناف فراخوان شده بر اساس یک برنامه زمان بندی شده به صندوق های فروشگاهی مجهز خواهند شد، بعد از تجهیز اصناف مالیات بر مصرف نیز جایگزین مالیات ارزش افزوده خواهد شد. به این ترتیب یک گام اساسی برای حمایت از تولید برداشته می‌شود.

آقا پور علیشاهی گفت: در مرحله اول اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و در مرحله بعد بودجه مورد نیاز بر نصب صندوق های فروشگاهی مورد بحث قرار خواهد گرفت. در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس یک براورد حداقلی برای بودجه نصب این صندوق ها در نظر گرفته شده است.در بهار سال جاری قانون مالیات بر مصرف تصویب و جایگزین قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ