کد خبر: ۷۷۲۶۲
۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱/۱۵

آمار صندوق بین المللی پول از کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهان

آمار صندوق بین المللی پول از کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهان

آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد سهم دلار از ذخایر ارزی جهان در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ به پایین ترین رقم در ۴ سال گذشته رسیده و سهم سایر ارزها افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، سهم دلار از ذخایر ارزی جهان برای چهارمین دوره سه ماهه متوالی کاهش داشته که ناشی از تضعیف ارزش ارز آمریکا در سال 2017 به دلیل رشد سریعتر اقتصادی در خارج از آمریکا و احتمال کاهش سیاست های انبساطی دیگر بانک های مرکزی جهان بوده است. با این وجود دلار همچنان پر استفاده ترین ارز جهان به عنوان ذخیره ارزی محسوب می شود.

ذخایر جهانی به دارایی های بانک های مرکزی جهان گفته می شود که به ارزهای مختلف نگهداری می شود و بانک ها از آنها برای عمل به تعهدات استفاده می کنند. بانک های مرکزی جهان گاهی نیز از این ذخایر برای کمک به تقویت ارزهای ملی خود استفاده می کنند.

استیون انگلاندر رئیس بخش تحقیقات و استراتژی موسسه مدیریت سرمایه رافیکی در یادداشتی تحقیقی اعلام کرد: مدیران ذخایر در سه ماهه پایانی سال 2017 به ین ژاپن و دیگر ارزها علاقه مند شده اند... خرید محدود (دلار آمریکا) چندان غافلگیر کننده نیست. مدیران ذخایر ارزی زمانی اقدام به خرید دلار می کنند که مجبور شوند. آنها به ندرت می خواهند دلار بخرند.

میزان ذخایر ارزی نگهداری شده به دلار آمریکا در سه ماهه پایانی سال 2017 به 6.28 تریلیون دلار، معادل 62.7 درصد کل ذخایر ارزی جهان رسیده در حالی که این رقم در سه ماهه پایانی سال قبل، 6.13 تریلیون دلار، معادل 63.5 درصد کل ذخایر ارزی جهان بوده است. بدین ترتیب سهم دلار از ذخایر ارزی جهان به پایین ترین رقم از سه ماهه پایانی 2013 تاکنون رسیده است. در سه ماهه پایانی سال 2013 سهم دلار از ذخایر جهانی به 61.24 درصد رسیده بود.

پس از دلار، یورو با 20.15 درصد دومین ارز پر کاربرد به عنوان ذخیره ارزی در جهان بوده است. سهم ین ژاپن از ذخایر ارزی جهان نیز 4.89 درصد بوده است. همچنین سهم یوان چین از ذخایر ارزی جهان از 1.12 درصد در سه ماهه قبلی به 1.23 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ