کد خبر: ۷۷۲۶۸
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱/۱۵

واکنش نماینده مجلس به مواضع وزیر مسکن درباره جذابیت بازار طلا و ارز

واکنش نماینده مجلس به مواضع وزیر مسکن درباره جذابیت بازار طلا و ارز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در واکنش به مواضع وزیر مسکن درباره جذابیت بازار طلا و ارز گفت: ایجاد تلاطم در بازار مسکن به مثابه بزرگ تر شدن حباب قیمت ها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید کیان پور با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی در خصوص جذابیت بیشتر بازار طلا و ارز به نسبت مسکن به خانه ملت گفت: هر چه بازار مسکن از جذابیت و تلاطم به دور باشد از گزند گرانی در امان خواهد بود.ایجاد جذابیت در این بازار هیجانات کاذبی را نیز در آن ایجاد خواهد کرد،با توجه به بزرگ بودن حباب قیمتی در این بازار ایجاد جذابیت مجدد گرانی ها را تقویت می کند.

وی با تاکید بر اینکه جذابیت ایجاد شده در بازار طلا و ارز نیز به صلاح نیست، تصریح کرد: با توجه به تاثیر پذیری بازار مسکن از بازارهای موازی باید آرامش نسبی به کلیت بازار تزریق شود.تبدیل مسکن به کالای مصرفی یکی از ضرورت هایی است که می تواند ثبات قیمتی را به دنبال داشته باشد،هر نوع ایجاد جذابیتی در این بازار باید همسو با کاهش نرخ ها و حجم حباب قیمتی باشد.

این نماینده مجلس افزود: دولت باید افزایش نرخ مسکن را در حول و هوش تورم دنبال کند در غیر این صورت تبعات بسیاری بر اقتصاد ایجاد خواهد شد. کاهش حداکثری تاثیرپذیری بازار مسکن از بازارهای موازی و همچنین مدیریت این نوع بازارها موازی است،دولت برای ساماندهی بازار مسکن باید بازارهای موازی را به سمت آرامش قیمتی هدایت کند.

کیان پور با تاکید بر اینکه مدیریت بازار مسکن برای جلوگیری از سوادگری در آن لازم است، گفت: با توجه به اینکه مسکن در بلند مدت آرامش و رکود را تجربه می کند لازم است در دوره رونق حجم حباب قیمتی کنترل شود.دولت در راستای ساماندهی بازار مسکن باید تنها سیاست گذاری کرده و با ارایه برخی تسهیلات از جمله تسهیلات مالیاتی و عوارض ساخت مسکن های حمایتی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مجری گری دولت در حوزه مسکن اقدام مناسبی نیست، گفت: تقویت بخش خصوصی می تواند ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را تقویت کند.ارایه تسهیلات ودیعه مسکن با حداقل 4 درصد سود می تواند وضعیت بازار را بهبود ببخشد.باید برای ساماندهی بازار مسکن نرخ تمام شده پول را کاهش دهیم،انباشت تقاضا باعث افزایش نرخ اجاره بها در فصل های خاص سال شده که این نیز باید با مکانیزم هایی اصلاح شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ