کد خبر: ۷۷۳۲۹
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱/۱۸

شاه کلید تحقق شعار ۹۷ و نقش شاخص های بورس در اطمینان از حسن اجرا
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن مطرح کرد:

شاه کلید تحقق شعار ۹۷ و نقش شاخص های بورس در اطمینان از حسن اجرا

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با اعلام عوامل موثر بهبود تولید داخلی ،بازارسرمایه را شاه کلید تحقق شعار سال دانست و از سیاست گذاران خواست برای اطمینان از حسن اجرای شعار از شاخصهای بورس استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود رضا خواجه نصیری با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از تولید کالاهای داخلی از سوی مقام معظم رهبری گفت: بی شک دستیابی به  اهداف اقتصادی و تحقق برنامه ریزی های این زمینه نیازمند پایش حسن اجرای آن است. چرا که در بسیاری از موارد به دلیل عدم امکان پایش دقیق اهداف ،عملا امکان به کارگیری اجرای آن در حوزه اقتصادی محقق نمی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بازار سرمایه محل تجمع بخش عمده ای از شرکت های داخلی بخش خصوصی و فعالیت های آنها است، دستیابی به هدف حمایت از کالای ایرانی در بازار سرمایه متبلور می شود. به عبارت دیگر اثر اقدامات مربوط به حمایت از کالای داخلی و بهبود صنایع بلافاصله در شاخص بورس و رونق معاملات نمایان می شود.

مدیر سابق نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس ادامه داد: بنابراین کافی است سیاست گذاران اجرایی، ارزش سهام و سودآوری شرکت های بورسی را با استفاده از شاخص های لحظه ای بازار سرمایه نظارت کنند تا از حسن اجرای سیاست های منطبق با نامگذاری سال 97 مطمئن شوند.

خواجه نصیری افزود: افزایش تعرفه های کالاهای وارداتی، اصلاح قیمت ارز مبادله ای، کاهش هزینه های تامین مالی، جذب سرمایه گذاری در راستای تولید تکنولوژی و افزایش کیفیت کالاها، عواملی هستند که می تواند به تولید داخلی کمک کرده و بازارسرمایه شاه کلید اجرا و تحقق شعار سال است.

وی افزود: از سوی دیگر هر سیاستی که موجب تضعیف بورس شود، شرکت های داخلی و فروش محصولات و قیمت کالاهای داخلی را تحت تاثیر قرارداده می دهد. لذا در سال 97  و در راستای اقدامات عملی باید سیاست های اتخاذی نیز به گونه ای تدوین شود تا از مسیر حمایت از تولید کالای ایرانی منحرف نشویم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ