کد خبر: ۷۷۳۴۰
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱/۱۸

تهدیدهای تازه ترامپ علیه چین منجر به سقوط چندباره بورس نیویورک شد

تهدیدهای تازه ترامپ علیه چین منجر به سقوط چندباره بورس نیویورک شد

تهدیدهای تازه ترامپ علیه چین درباره وضع تعرفه های جدید، باعث تشدید نگرانی سرمایه گذاران شد تا شاخص بورس نیویورک با سقوط بیش از ۵۰۰ واحدی هفته کاری را به پایان برد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در پایان معاملات دیروز بورس آمریکا (بامداد امروز به وقت تهران) آخرین تهدیدات تعرفه‌ای دونالد ترامپ علیه چین باعث شد نگرانی‌ها در مورد وقوع جنگ تجاری بین چین و آمریکا به اوج برسد و شاخص‌ ها حدود ۲ درصد سقوط کنند و داوجونز بیش از ۵۷۰ واحد از ارزش را از دست بدهد.

ترامپ اواخر روز پنج‌شنبه تهدید کرد وارداتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر چین را مشمول تعرفه خواهد کرد. چین هم اعلام کرد کاملا آماده است در ضربه‌ای متقابل پاسخ قاطعی بدهد.

شاخص صنعتی داوجونز ۵۷۲.۴۶ واحد یا ۲.۳۴ درصد سقوط کرد و به ۲۳۹۳۲.۷۶ واحد رسید.اس‌اندپی۵۰۰ هم ۵۸.۳۷ واحد یا ۲.۱۹ درصد سقوط کرد و در ۲۶۰۴.۴۷ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۱۶۱.۴۴ واحد یا ۲.۲۸ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۶۹۱۵.۱۱ واحد رسید.

عصر دیروز پس از اینکه جرومی پاول رییس فدرال‌رزرو گفت،بانک مرکزی آمریکا احتمالا نیازمند این خواهد بود که برای به کنترل درآوردن نرخ تورم به افزایش دادن نرخ بهره ادامه دهد، بازار سهام به ضررهای خود افزود.هنوز زود است بگوییم آیا تنش‌های تجاری به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند یا خیر.

شرکت‌های آمریکایی که احتمالا از تنش‌های تجاری با چین بیشترین لطمه را می‌بینند، بیشتر از همه شاخص داو را به پایین کشیدند، بوئینگ ۳.۱ درصد سقوط کرد. شاخص صنعتی اس‌اندپی۵۰۰ هم ۲.۷ درصد سقوط کرد و بیشترین ضرر را در بین تمام بخش‌ها ثبت کرد، هرچند فروش سهام بیشتر در خارج از آمریکا بوده است.

سازندگان تراشه کامپیوتری که یک چهارم درآمد گروه آنها به چین وابسته است هم افت کردند. شاخص نیمه رسانای فیلادلفیا، ساکس، ۳.۱ درصد سقوط کرد.این هفته اس‌اندپی۵۰۰ حدود ۱.۴ درصد افت کرد، داو ۰.۷ درصد و نزدک ۲.۱ درصد پایین آمدند.

نرخ دلار هم در روز جمعه با تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا و تحت فشار گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا، افت کرد.نرخ دلار در برابر ین ۰.۵ درصد افت کرد و به ۱۰۶.۸۹ ین در برابر هر دلار رسید.شاخص دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان ۰.۴ درصد افت کرد و به ۹۰.۱۲ واحد رسید.گزارش اشتغال آمریکا به دلار فشار وارد کرد اما بیشترین تاثیر منفی از ماجرای تجاری با جین حاصل شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ