کد خبر: ۷۷۳۴۶
۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱/۱۹

خدمات و صنعت در صدر پردرآمدترین کسب‌وکار در ۹ ماه سال گذشته
مرکز آمار بررسی کرد:

خدمات و صنعت در صدر پردرآمدترین کسب‌وکار در ۹ ماه سال گذشته

طبق اعلام مرکز آمار از چند و چون رشد اقتصادی ۹ ماهه سال گذشته ، دو گروه خدمات و صنعت بیشترین سهم ارزش افزوده در رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده اند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از حکاک ، اختلاف بر سر سهم و نوع محرک‌های اقتصادی در ایران همچنان ادامه‌دارد و با هر بار انتشار آمار تولید ناخالص داخلی بر دامنه این اختلاف‌ها نیز افزوده می‌شود. جزئیات رشد اقتصادی 9 ماهه نخست سال 96 می‌تواند نشان دهدکدام فعالیت‌های اقتصادی بیشترین رشد را داشته‌اند.

بنا بر آنچه مرکز آمار از جزئیات رشد اقتصادی 9 ماهه سال گذشته منتشر کرده، گروه خدمات و صنعت در این دوره بیشترین سهم را در رشد را داشته‌اند.

گروه خدمات در این بازه با 3.33 درصد و گروه صنعت با 1.39 درصد به ترتیب بیشترین سهم را از نظر ایجاد ارزش افزوده در رشد اقتصادی ایفا کرده‌اند. بعد از این دو گروه، گروه کشاورزی با سهمی حدود 0.07 درصد قرار دارد.

گذشته از گروه‌ها، فعالیت در مستغلات، کرایه و خدمات کسب‌وکار با 0.95 درصد از زیرمجموعه‌های گروه خدمات بیشترین سهم را از منظر ایجاد ارزش‌افزوده در اقتصاد داشته‌است.فعالیت در حوزه‌های اداره، خدمات شهری و آموزش با 0.83 درصد و فعالیت در حوزه‌های معدن با 0.79 درصد در رتبه‌های بعدی از نظر سهم ارزش افزوده قرار می‌گیرند.نکته جالب اینکه فعالیت استخراج نفت و گاز طبیعی در این دوره سهمی 0.76 درصدی از نظر ایجاد ارزش‌افزوده در رشد اقتصادی داشته‌است.

حمل‌ونقل، اطلاعات و ارتباطات با 0.66 درصد، عمده‌فروشی، رستوران و هتل‌داری با 0.59 درصد و صنعت با 0.45 درصد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سایر گروه‌ها مانند کشاورزی، معادن، ساختمان، تأمین آب و برق، فعالیت‌های مالی و بیمه سهمی ناچیزتر در رشد اقتصادی داشته‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ