کد خبر: ۷۷۳۴۷
۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱/۱۹

سهم ۵۰ درصدی آلمانی ها از سرمایه گذاران خارجی در بورس ایران
جانشین رئیس سازمان بورس خبر داد:

سهم ۵۰ درصدی آلمانی ها از سرمایه گذاران خارجی در بورس ایران

جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل با تشریح همکاری ها با سایر کشورها از تعلق بیش از ۵۰ درصد حجم سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران توسط آلمانی ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سازمان بورس، بهادر بیژنی با اشاره به تعاملات بین المللی بازار سرمایه اظهار داشت: یکی از فعالیت هایی که طی یک سال گذشته در سازمان بورس انجام شده، تدوین برنامه بین المللی شدن بازار سرمایه است.برای ارتباط نهاد ناظر با فعالان بازار سرمایه در زمینه بین المللی شدن، چند فعالیت مهم صورت گرفته، مورد اول در صنعت نهادهای ناظر است که توانستیم با چند نهاد ناظر ارتباط عمیق، درازمدت و سازنده برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بورس تلاش کرد به جای اینکه با تعداد بسیار زیادی نهاد ناظر ارتباط سطحی و کم عمقی داشته باشد، با چند نهاد به تعاملات جدی برسد، گفت: یکی از این ارتباطات موفق با نهاد ناظر آلمان (بافین) است، که با همکاری آن ها در ایران کارگاه آلمان برگزار شد.آلمانی ها در بحث آیسکو حمایت جدی از ایران داشتند، علاوه بر آن، بیش از 50 درصد حجم سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران متعلق به آلمانی ها است.

این مقام مسئول با اشاره به همکاری بازار سرمایه ایران و چین گفت: همچنین سازمان بورس ارتباط بسیار خوبی با نهاد ناظر بورس هنگ کنگ، عمان و یونان داشته است.یکی از مهم ترین تاثیرات بین المللی شدن بازار سرمایه بالا رفتن استانداردها در بازار داخلی است،حجم سرمایه گذاری خارجی هنوز در شان بازار سرمایه نیست، بر این اساس، بیش ترین و مهم ترین تاثیر بین المللی شدن را در افزایش استانداردهای بازار سرمایه می بینم.

بیژنی اضافه کرد: هدف اصلی آیسکو حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران است، مسلما با عضویت عادی در این نهاد بیش ترین فایده متوجه سرمایه گذاران داخلی ما خواهد شد.پس از اجرایی شدن برجام میزان حضور سرمایه گذاران خارجی بیش از سه برابر شده است. آلمانی ها حجم بسیار عمده ای را از سرمایه گذاری خارجی در ایران داشتند و ما ارتباط را با نهاد ناظر سرمایه گذاری آلمان به دقت ادامه می دهیم تا اعتمادی که سرمایه گذاران آلمانی به بازار، نهاد ناظر، بورس ها و کلیه فعالان بازار سرمایه داخلی کردند، حفظ کنیم.

وی به همکاری های مشترک بورس تهران و استانبول اشاره کرد و گفت: بورس تهران با بورس استانبول جلسات و مکاتبات زیادی داشته است. یکی از اختلافات بین این دو بورس در زمینه بحث گزارش گیری و ساعات معاملاتی بود که در نهایت به یک مدل قابل اجرا رسیدند.از سوی دیگر، فرابورس فعالیت های بین المللی خود را به صورت جدی در حوزه های مختلف ادامه می دهد و شاهد تحولاتی در فعالیت های بین المللی آن هستیم. در آخرین اقدام، همکاری با بازار سرمایه عراق را آغاز کردند و به تازگی جلسه ای با رییس بورس بغداد داشتند.

بیژنی ادامه داد: آخرین تحولی که در حوزه فعالیت های بین المللی انجام شد تعامل بورس کالا و بحث سکوی مشترک معاملاتی بین این بازار و بورس ملی کالای هند است. در این زمینه پلتفرم و مسایل اجرایی آن آماده شده و در آینده نزدیک امیدواریم که اجرایی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ