کد خبر: ۷۷۳۶۹
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱/۱۹

استدلال مشاور رئیس جمهور یعنی دلار ۸ تا ۱۲ هزار تومانی !
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه مجلس اعلام کرد:

استدلال مشاور رئیس جمهور یعنی دلار ۸ تا ۱۲ هزار تومانی !

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه مجلس به اظهارات متفاوت مشاور رئیس جمهور واکنش نشان داد و گفت: با چنین استدلالی ممکن است دلار به ۸ تا ۱۲ هزار تومان برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی قوامی انتقاد از روند افزایشی دلار و در واکنش به اظهارات متفاوت اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور مبنی براینکه افزایش نرخ دلار کار خوبی بود  به خانه ملت گفت: زمانی می گفتند قیمت واقعی دلار تومان است و اکنون دلار به 5 هزار تومان رسیده است. با چنین استدلالی ممکن است به دلار 8 تا 12 هزار تومان برسیم و با این مسیر ارزش پول ملی در مقابل ارز تضعیف تر می شود که راه درستی نیست.

وی با اشاره به مسیر افزایش دلار از 7 تومان تا 5 هزار تومان ادامه داد: گام بعدی دلار می تواند 8 و 12 هزار تومان باشد که با این اوصاف مسیر رو به قهقرا در پیش داریم و باید کاری کرد که عرضه ارز افزایش یابد.

این نماینده مجلس و عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه افزود: مشاور رئیس جمهور به این سوال جواب دهد که چرا زمانی که در مناطق آزاد مسئولیت داشت، جلوی واردات قاچاق کالا از مناطق آزاد را نگرفت و باعث شد تولید داخلی به گل بشیند؟ چرا که واردات در نهایت باعث افزایش تقاضا و خروج ارز شده و نرخ  ارز افزایش می یابد و چنین روندی باعث تخریب تولید داخل می شود.

قوامی با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی به ابزاری برای حمایت نیاز داریم،گفت:دولت باید در دیوار تعرفه ها عملکرد درستی داشته باشد. متاسفانه آخرین مصوبه دولت در پایان سال به گونه ای بود که تعرفه های گروه فولادی به 15 و 5 درصد کاهش یافته و با ورود فولاد رقابت کارخانه های داخلی به سختی انجام می شود.

وی با بیان اینکه با افزایش واردات، تقاضا و قیمت ارز افزایش می یابد، اظهار داشت: با کاهش تعرفه های گروه فولادی، اگر دولت از کارخانه های داخلی خرید نکند، خروج ارز رخ می دهد و به دنبال آن ارز گران تر خواهد شد. این درحالی است که دولت با برنامه های درمانی، پیش فروش سکه و افزایش سود سپرده 20 درصد نمی تواند بازار ارز را مدیریت کند که راه علاج تنها حمایت واقعی از تولید داخل است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ