کد خبر: ۷۷۳۷۴
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱/۱۹

آمار شکایات 96 بورس با کاهش ۷۰ درصدی زمان رسیدگی/ بیشترین مورد شکایت
رییس رسیدگی به شکایات سازمان بورس اعلام کرد:

آمار شکایات 96 بورس با کاهش ۷۰ درصدی زمان رسیدگی/ بیشترین مورد شکایت

رییس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس ضمن اعلام بیشترین شکایات سال گذشته از کاهش ۷۰ درصدی زمان رسیدگی به شکایات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محدثه فریدون درباره وضعیت شکایات سال گذشته بازار سرمایه به سنا گفت: طی سال 96 حدود 3800 شکایت در سامانه  اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس ثبت شد که از این میان 65 درصد به شکایت از ناشران، 21 درصد به شکایت از کارگزاران و مابقی به سایر موارد از جمله نهادهای مالی غیرکارگزار و تشکل های خود انتظام اختصاص داشته است.

وی افزود: خوشبختانه 98.3 درصد از کل شکایات سال 96 منجر به پاسخ به شاکیان و مختومه شدن شکایات شده و مابقی موارد نیز در حال بررسی و رسیدگی است. بیشترین شکایات سال گذشته در زمینه عدم پرداخت سود بوده که حدود 30 درصد شکایات را به خود اختصاص داده است. رتبه بعدی نیز مربوط به بسته بودن نمادهاست.

این مقام مسئول تصریح کرد: جمع بندی و تحلیل شکایات واصله به معاونت حقوقی انعکاس می یابد که تاکنون منتهی به ارتقاء عملکرد و بهبود رویه های مختلف سازمان بورس شده است.در همین زمینه می‌توان به کاهش قابل توجه بسته‌بودن نمادها در پی به روزرسانی مقررات و اعمال تکالیف جدید منطبق با استانداردهای بازار سرمایه از زمستان سال گذشته اشاره کرد.

فریدون ادامه داد: اداره رسیدگی به شکایات و حمایت های حقوقی طبق بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار و ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، با اهتمام مضاعف در حمایت از سرمایه گذاران، موفق شده میانگین زمان پاسخ دهی به شکایات در سال 96 را با حدود 70 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 9.6 روز برساند.

وی با اشاره به انجام 900 مورد استعلام در زمینه شکایات گفت: کلیه اشخاص تحت نظارت سازمان بورس اعم از ناشران، نهادهای مالی و تشکل های خودانتظام موظفند ظرف مهلت مقرر از طریق سامانه‌های کدال یا ستان برای تهیه و ارسال پاسخ به این اداره اقدام کنند تا نتیجه بررسی ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

فریدون تاکید کرد: همچنین ناشران و مدیران ارشد آنها مکلفند برای پاسخگویی به موقع، به طور مرتب و دوره‌ای قسمت رسیدگی به شکایات را در سایت کدال بررسی کنند و در صورتی که هر یک از این اشخاص به موقع پاسخ ندهند، این اداره در راستای وظایف حمایتی از سرمایه‌گذاران، تخلف مذکور را از مراجع رسیدگی انضباطی و انتظامی پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ