کد خبر: ۷۷۳۷۶
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱/۱۹

چند نرخی شدن ارز مانعی برای رسیدن به اهداف اقتصادی
نماینده مجلس مطرح کرد:

چند نرخی شدن ارز مانعی برای رسیدن به اهداف اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : مدیریت بانک مرکزی همواره وعده یکسان سازی نرخ ارز را مطرح می کرد اما نه تنها این وعده محقق نشد که قیمت ارز چند نرخی شده است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ناصر موسوی لازگانی در خصوص وضعیت بازار ارز به خانه ملت گفت:علی رغم اینکه گروه اقتصادی دولت در سال گذشته بارها اعلام کرد افزایش نرخ دلار مهار می شود اما رشد قیمت دلار در سال 97 نیز ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه بازار ارز با سوءمدیریت روبرو شده است، گفت: علاوه بر فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی باید زمینه حمایت واقعی از تولید نیز فراهم شود که در این راستا باید حداقل ثبات نسبی در بازار ارز وجود داشته باشد و تولیدکنندگان و صنعتگران به دلیل نوسانات بازار ارز به نوعی بلاتکلیف هستند و بخش تولید با مشکل جدی روبرو شده است.

این نماینده مجلس گفت : دولت یازدهم توانست ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کند، اما در دولت دوازدهم روند صعودی نرخ ارز در مجموع ادامه دار بوده است که این موضوع به زیان اقتصاد است. مدیریت بانک مرکزی همواره شعار و وعده یکسان سازی نرخ ارز را مطرح کرده است، اما نه تنها این وعده محقق نشد قیمت ارز چند نرخی شده که بطور طبیعی این موضوع باعث ایجاد رانت، فساد و نابسامانی اقتصادی می شود.

موسوی لارگانی ادامه داد:برخورد با سوداگران بازار ارز نباید مقطعی باشد و در این راستا باید اقدامات جامع و جدی صورت گیرد، همچنین باید به موضوع سپرده های ارزی توجه شود، چرا که در حال حاضر ارز قابل توجهی در دست مردم بوده این در حالی است که باید از ارز موجود در چرخه تولید استفاده بهینه شود.در هرصورت برای حمایت از تولید و جلوگیری از افزایش نرخ تورم باید مسائل بازار ارز حل شود و این بازار به نحوی مدیریت شود که بخش تولید بتواند رو به جلو حرکت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ