کد خبر: ۷۷۳۸۷
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱/۱۹

تداوم رکورد شکنی ها دلار و سکه و تکرار روند نزولی شاخص بورس

تداوم رکورد شکنی ها دلار و سکه و تکرار روند نزولی شاخص بورس

در برابر ادامه کاهش قیمت سهام شرکت ها و افت شاخص بورس ، رکورد شکنی های دلار و سکه تکرار شد تا هر دلار به ۵۴۰۰ تومان رسیده و هر سکه تمام از مرز یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان عبور کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طی ماه های اخیر هیج اهرمی و دستوری و برنامه ایی نتوانسته بازار لگام گسسته ارز را مهار کند که امروز هم همه هوش و حواس فعالین اقتصادی مخصوصا" سرمایه گذاران و شرکت های ارز بر و ارز آور متوجه خیابان فردوسی بود که شاهد رکورد شکنی تازه ایی بود.

به این ترتیب در شرایطی فردا وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای ارایه توضیحات به مجلس ، راهی بهارستان می شوند و اظهارات اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور هم مبنی بر مناسب بودن قیمت های کنونی دلار با انتقادات گسترده ایی همراه شده که بهای هر دلار به 5440 تومان رسید تا آغازگر افزایش قیمت سایر ارزها و بازار طلا و سکه شود.

با این رویداد، هر یورو به 6700 تومان بالغ شد و قیمت هر سکه طرح جدید از مرز یک میلیون و 840 هزار تومان عبور و رکورد شکنی کرد.

بهای هر سکه تمام طرح قدیم  یک میلیون و 790 هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه هم به 880 و 571 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار هم از 171 هزار تومان عبور کرد.

در این میان بازار سهام به روند نزولی روزهای گذشته ادامه داد و در جوی همراه با نگرانی و متاثر از جهش های بی منظق دلار و تصمیماتی مانند قیمت گذاری فولاد و آلومینیوم و مس بر اساس نرخ ارز مبادله ای ، شاخص بورس با کاهش 438 واحدی به رقم 96 هزار و 341 واحدی عقب نشینی کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ