کد خبر: ۷۷۴۰۳
۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱/۲۰

اتهام جدید ترامپ به ایران و روسیه و تهدید بشار اسد

اتهام جدید ترامپ به ایران و روسیه و تهدید بشار اسد

ترامپ در واکنش به حمله شیمیایی شهر دوما، ایران و روسیه را متهم کرده و گفت: بشار اسد بهای گزافی برای این حمله خواهد پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،دونالد ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرد: بسیاری در یک حمله شیمیایی جنون‌آمیز در سوریه کشته شدند از جمله زنان و کودکان. این جنایات در منطقه‌ای اتفاق می‌افتد که ارتش سوریه آن را محاصره کرده و از جهان خارج به آن دسترسی وجود ندارد. رئیس‌جمهور پوتین، روسیه و ایران به خاطر حمایت از بشار اسد حیوان، مسئول هستند. بهای گزافی باید پرداخته شود.

وزارت خارجه ایران نیز بکارگیری سلاح شیمیایی توسط هرکس در هر جای جهان را بشدت محکوم کرد اما گفت: بکارگیری این سلاح‌ها در حالی که ارتش سوریه ابتکار عمل را به دست دارد منطقی به نظر نمی‌رسد و ادعاهای آمریکا و برخی کشورهای غربی توطئه و بهانه‌ای برای حمله به سوریه است.

ترامپ خواستار آن شد که به نیروهای امدادی اجازه ورود به دوما داده شود.

وی از رئیس‌جمهور پیشین آمریکا انتقاد کرد و گفت: اگر باراک اوباما به هشدار خود درباره عبور از خط قرمز پایبند می‌ماند، اکنون بشار اسد به تاریخ پیوسته بود.باراک اوباما حدود پنج سال پیش گفته بود اگر نیروهای رئیس جمهوری سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مخالفان استفاده کنند، با واکنش نظامی آمریکا مواجه خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ