کد خبر: ۷۷۴۰۵
۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱/۲۰

پیش بینی افزایش تولید سایپا در سال جاری و چند آمار از عملکرد سال قبل
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک اعلام کرد:

پیش بینی افزایش تولید سایپا در سال جاری و چند آمار از عملکرد سال قبل

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک سایپا از برنامه ریزی برای افزایش تولید در سال۹۷ خبر داد و گفت: سایپا در ۴ ماهه پایانی سال گذشته توانست تمام رکوردهای تولید را جابجا کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سایپا از قول حسن قره‌یی اعلام کرد در زمینه روند افزایش تولید خودرو در سال گذشته حائز جایگاه نخست شده است.

وی به کسب دوستاره کیفی توسط محصولات  X۱۰۰ و X۲۰۰ اشاره کرد و از ارتقای نمره کیفی خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک تا پایان سال گذشته خبر داد.سایپا همچنین توانسته حدود 5.1 درصد بر رضایت مشتریان خود نسبت به سال قبل از آن بیفزاید.

این مقام مسئول افزود: در زمینه شاخص پاسخ گویی و رسیدگی به شکایت های مشتریان هم هدف گذاری های خوبی برای سال جاری چه در عرضه مدت زمان پاسخ و چه در زمینه کیفیت پاسخ گویی صورت گرفته و این گروه مصمم به دستیابی به اهداف خود است.مدت زمان پاسخگویی سایپا در سال ۹۵، حدود ۲۶ روز بود که در سال ۹۶ این مدت با ۱۵ درصد بهبود و کاهش ۴ روزه همراه بوده که نشان از بهبود کیفیت محصولات دارد.

قره‌یی با اشاره به کسب ۴۱ درصدی سهم بازار سایپا در سال۹۶ گفت: در سال گذشته فروش سایپا بر اساس فاکتور صادر شده رشد ۱۷ درصدی و بر اساس ارزش ریالی ۳۹.۶ درصد افزایش داشته که باعث افزایش سهم بازار شده است.سهم بازار سایپا در سال های انتهایی دهه هفتاد و ابتدای دهه ۸۰ تا مرز ۵۰ درصد افزایش یافته که در سال های اخیر به کمتر از ۳۴ درصد در سال های ابتدایی دهه ۹۰ کاهش پیدا کرده بود.

بر اساس گزارشات اعلام شده،سایپا توانسته در ۲۶ اسفند سال گذشته با تولید ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ دستگاه خودرو به رشد ۱۷ درصدی دست یابد. همچنین توانسته با تولید ماهانه ۶۷۹۲۸ دستگاه در دی ماه رکورد جدیدی ثبت کند. در این ایام رکورد بیشترین تولید هفتگی در هفته انتهایی سال با تولید ۱۹۵۱۳ دستگاه خودرو و بیشترین تولید روزانه در دو شیفت کاری با تولید ۳۱۲۵ دستگاه در روز ۱۹ دی ماه ۹۶ ثبت شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ