کد خبر: ۷۷۴۱۳
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱/۲۰

درخواست آزادی مشروط بقایی

درخواست آزادی مشروط بقایی

سایت دولت بهار به نقل از وکیل معاون اجرایی احمدی نژاد اعلام کرد: تقاضای آزادی مشروط بقایی به سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سایت دولت بهار به نقل از مهران عبداله‌پور اعلام کرد: صرف نظر از اینکه ما بقایی را کاملا بی‌گناه می‌دانیم و به دنبال اعاده دادرسی و احقاق حق وی هستیم، امروز تقاضای آزادی مشروط بقایی را به سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه تقدیم کردم.

وی با استناد به یکی از بیانات رهبری به استدلال در مورد درخواست آزادی مشروط موکل خود پرداخت و گفت: نظر فقهی رهبری این است که هر روز زندان انفرادی، معادل ١٠ روز زندان عمومی است و قاعدتا رأی فقهی و نظر رهبر معظم انقلاب باید توسط قوه قضائیه که زیر مجموعه وی هستند، مورد توجه قرار بگیرد.

این وکیل با مقدمه مذکور نتیجه گرفت: با عنایت به نظر رهبری و اینکه بقایی 8.5 ماه در زندان انفرادی بازداشت بوده‌،بیش از هفت سال از دوره محکومیت خود را طی کرده و طبق ماده ٥٨ قانون مجازات اسلامی می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند.همچنین خبر بستری‌شدن موکل وی در بیمارستان تأیید می شود و شرایط جسمی بسیار وخیم است.

شرط بقایی برای رفتن به بیمارستان

به گزارش دولت بهار حمید بقایی در تماس تلفنی از زندان اوین و پیش از بستری‌شدن در بیمارستان شرط رفتن خود را به بیمارستان، رفتن به منزل اعلام کرده بود: اگر بخواهند مرا به بیمارستان بفرستند، شرطم این است که اول باید بروم منزل و اگر نخواهند بفرستند، مطلقا نمی‌روم. در‌حال‌حاضر وی در بیمارستان بستری است و طبق اخبار مستقیما از زندان به بیمارستان منتقل شده و خبری از رفتن به خانه نبوده است.

بقایی ادامه می دهد: وضعیت جسمی من هم واقعا خوب نیست، خیلی افتضاح است. یعنی پزشکان بررسی کردند، وضعیت جسمی من افتضاح است. یعنی از مرحله عادی گذشته است. خب پزشکان که کامل صحبت نمی‌کنند ولی همان قند و فشار خون را که می‌گیرند،معتقدند وضعیتم خوب نیست. حالا هم که درد می‌کشم خودم متوجه می‌شوم، چشم‌هایم سیاهی می‌رود، معده و کلیه‌هایم درد می‌کند. اما تحمل می‌کنم، نگران نباشید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ