کد خبر: ۷۷۴۲۵
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱/۲۰

رکوردهای جدید ارز و سکه در روز اصلاح ظاهری بورس با رشد ۷۹۰ واحدی شاخص
دلار ۵۸۹۰ ، یورو و پوند ۶۹۵۰ و ۸۴۰۰ تومان، سکه ۱۹۴۰ تومان:

رکوردهای جدید ارز و سکه در روز اصلاح ظاهری بورس با رشد ۷۹۰ واحدی شاخص

بازار سهام بعد از چند روز نگرانی و تعجب امروز کمی به خود آمد و با رشد ۷۹۰ واحدی شاخص و اصلاح ظاهری بسته شد اما دلار و یورو و پوند و سکه و طلا به رکورد شکنی های جدید ادامه دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به رغم تداوم یکه تازی بازار ارز و رکوردشکنی های پی در پی دلار و یورو و پوند و انواع سکه ، تاکنون هیچ مقام مسئولی و دولتمردی حاضر به اعلام توضیح و برنامه دولت برای مهار این لگام گسیختگی بی سابقه و پاسخ به انتقادات نکرده تا روند صعودی قیمت انواع ارز و سکه و طلا همچنان پابر جا باشد.

با این اوصاف و در شرایطی صندوق بین المللی پول از خروج 27 میلیارد دلار در سال گذشته خبر داده و رئیس جمهور در روز ملی فناوری هسته ایی سخنرانی کرده و سکوت مسئولان ادامه دار شده و بازار فروش محصولات خوابیده و نگرانی ها از آینده اقتصاد افزون شده و ... که امروز بانک مرکزی اقدام به عرضه دلار 4959 تومانی به صرافی ها کرد تا با این قیمت گذاری و افزایش متقاضیان خرید و کمبود ارز ، دلار با افزایش 265 تومان دیگر به 5890 تومان رسید.

یورو و پوند نیز با رشد 210 و 920 تومانی به راحتی از مرز 6950 و 8400 تومان عبور کردند.

بازار سکه و طلا نیز شاهد رکوردهای تازه ای شده و طی آن بهای هر سکه طرح جدید و قدیم به یک میلیون و 940 هزار و یک میلیون و 860 هزار تومان بالغ شدند و قیمت نیم و ربع سکه هم به 915 و 591 هزار تومان رسیدند. 

هر گرم طلای 18 عیار هم از 173 هزار تومان عبور کرد.

در این میان ، بازار سهام نیز بعد از چند روز نگرانی، تحیر و تعجب از قیمت های جدید دلار و یورو و... امروز کمی به خود آمد و با مدد شرکت های ارز آور حاضر در سع گروه صنایع فلزی ، معدنی و پتروشیمی، به ظاهر اصلاحی انجام داد اما با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و نبود برنامه ایی روشن ، نمی توان به روند امروز بازار سهام تکیه کرد.

به هر حال در نتیجه رشد قیمت و اثر 214 تا 65 واحدی شرکت های فولاد مبارکه ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد خوزستان، ملی مس، چادرملو، خدمات انفورماتیک و پتروشیمی جم ، شاخص بورس با رشد 779 واحدی به 97 هزار و 120 واحد بالغ شد ولی شاخص کل هم وزن با افت 155 واحدی روبرو شد.

حجم معاملات شرکت های بورسی نیز با داد و ستد بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 213 میلیارد تومان همراه شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ