کد خبر: ۷۷۴۴۱
۱۰:۴ - ۱۳۹۷/۱/۲۱

واردات بنزین از نیمه دوم سال متوقف می شود/ امکان قرارداد سالانه 30 میلیارد دلاری
وزیر نفت:

واردات بنزین از نیمه دوم سال متوقف می شود/ امکان قرارداد سالانه 30 میلیارد دلاری

وزیر نفت با اعلام توقف واردات بنزین از نیمه دوم سال، گفت: در صورت حمایت مجلس هر سال ۳۰ میلیارد دلار قرارداد امضا خواهد شد که حداقل ۵۰ درصد از این رقم به ایرانی‌ها می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه با بیان اینکه مجلس و به‌ویژه رئیس قوه مقننه در امضای قرارداد طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به خوبی حمایت کردند، اظهار داشت: در مناقصه‌های فرعی که برای طرح توسعه این فاز برگزار شد،٧٠ درصد مناقصه‌ها را شرکت‌های ایرانی برنده شدند که از نظر ارزش قراردادها، ۸۰ درصد ارزش قراردادها مربوط به قرارداد با شرکت‌های ایرانی‌ بود.

وی با بیان اینکه واردات بنزین از نیمه دوم سال جدید متوقف می شود ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه باید ۲۰۰ میلیارد دلار در بخش بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت سرمایه‌گذاری شود. به همین دلیل تلاش زیادی را برای قراردادهای نفتی انجام دادیم، زیرا ریشه تولید داخل در این است که جریان سرمایه‌گذاری را فعال کنیم.

این مقام مسئول به حدود شش میلیارد دلار طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه‎های تعریف‌شده برای این بسته قرار است از سوی شرکت‌های ایرانی انجام شود که ظرفیت کاری جدید است.

زنگنه با بیان اینکه قرارداد ۵۵۶ میلیون‌یورویی برای ساخت لوله‌های سی‌آر‌ای (CRA) در ایران امضا شده‌، ادامه داد: درخواست ما از مجلس برای حمایت از تولید داخل این است که سالانه ۳۰ میلیارد دلار قرارداد امضا کنیم که اگر این ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شود، حداقل ۵۰ درصد آن به ایرانی‌ها می‌رسد.

وی با بیان اینکه کشوری که به سرمایه‌گذاری نیاز دارد، نباید سرمایه‌گذار را فراری دهد، افزود: در شرایط کنونی به سرمایه‌گذاری در پتروشیمی و پالایش نفت نیاز بوده و تجهیزات نفت نیاز به نوسازی دارد.

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ