کد خبر: ۷۷۴۷۳
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱/۲۱

ازدحام مردم برای خرید دلار ۴۲۰۰ تومانی/ دلار فقط به متقاضیان قانونی

ازدحام مردم برای خرید دلار ۴۲۰۰ تومانی/ دلار فقط به متقاضیان قانونی

متقاضیان خرید ارز پس از اعلام کاهش و تک نرخی شدن دلار ، از صبح امروز برای خرید دلار ۴۲۰۰ تومانی در مقابل صرافی‌ها تجمع کرده‌ و پیاده‌روهای میدان فردوسی را با ازدحام شدید مواجه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به گزارش نقل از فارس،از صبح امروز تعداد زیادی از شهروندان برای خرید ارز 4200 تومانی به خیابان فردوسی و راسته صرافی‌ها آمده‌اند.ازدحام به حدی است که امکان عبور از پیاده‌های مجاور صرافی‌ها به سختی انجام می‌شود.

با این وجود هنوز ارز 4200 تومانی در بازار به فروش نمی‌رسد و صرافی‌ها و متقاضیان در انتظار تزریق اسکناس ارز هستندبرخی صرافی‌ها نرخ دلار در تابلوی صرافی‌ خود را 4200 تومان درج کرده‌اند اما اغلب صرافی‌ها نرخ ارز مداخله‌ای بانک مرکزی در روز گذشته را که حدود 4969 تومان بود، ثبت کرده‌اند.

براساس اعلام معاون اول رئیس جمهور، از امروز خرید فروش دلار صرفا با قیمت 4200 تومان انجام می‌شود و فروش با نرخی بالاتر از این تخلف محسوب می‌شود.

در این میان یک مقام آگاه در بانک مرکزی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفا برای متقاضیان واقعی از جمله واردکنندگان و صادرکنندگان کالا از طریق سامانه نیما و صرافی های مجاز تعلق می گیرد به ایسنا گفت: بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، هر گونه خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و صرافی های مجاز  قاچاق محسوب شده و نهادهای ذیصلاح با این اشخاص بر اساس قوانین و مقررات جاری از جمله قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می‌کنند.

وی از تصمیم گیری بانک مرکزی در روزهای آینده برای نحوه و میزان تخصیص ارز مسافری، دانشجویی و درمانی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به تصمیمات اخیر بانک مرکزی، خرید و فروش ارز با هدف مبادله در بازار آزاد و خارج از سیستم بانکی جرم محسوب می‌شود لذا به شهروندان توصیه می شود از تجمع در مقابل صرافی ها خودداری کنند.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ