کد خبر: ۷۷۴۷۴
۱۴:۶ - ۱۳۹۷/۱/۲۱

جمع بندی گزارش سانحه سانچی تا پایان اردیبشهت ماه

جمع بندی گزارش سانحه سانچی تا پایان اردیبشهت ماه

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: گزارش جمع‌بندی سانحه نفتکش سانچی تا پایان اردیبهشت ‌سال جاری نهایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس درباره آخرین وضعیت جعبه سیاه سانحه سانچی گفت: سومین جلسه کمیته بررسی علل سانحه سانچی، هفته اول اردیبهشت ماه آتی با حضور نمایندگان 4 کشور عضو این کمیته که شامل ایران، کره جنوبی، چین و پاناما (به عنوان کشور صاحب پرچم) در چین برگزار می شود.امید می رود در این جلسه، 4 کشور عضو کمیته در مورد علل سانحه سانچی به نتیجه و جمع بندی نهایی برسند.

وی با اشاره به اینکه روند بررسی علل سانحه سانچی با موفقیت ادامه داشته،افزود: امیدواریم با اطلاعاتی که از دو جعبه سیاه (VDR) نفتکش سانچی و شناور فله‌بر کریستال استخراج ‌شده و همچنین مصاحبه های صورت گرفته با خدمه شناور چینی توسط گروه ایرانی و سایر اطلاعات جانبی، تا پایان اردیبهشت سال جاری، تدوین گزارش نهایی علل سانحه سانچی تکمیل شود.

بنابراین گزارش، 16 دی سال گذشته یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد. در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.اقدام های ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند و در نهایت این کشتی پس از 8 روز غرق شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ