کد خبر: ۷۷۴۸۲
۱۵:۶ - ۱۳۹۷/۱/۲۱

اولین واکنش۳ بازار مهم به دلار۴۲۰۰ تومانی با افت سکه و برگشت منفی بورس

اولین واکنش۳ بازار مهم به دلار۴۲۰۰ تومانی با افت سکه و برگشت منفی بورس

۳ بازار مهم به دلار ۴۲۰۰ تومانی واکنش نشان دادند و درحالی قیمت یورو و پوند تغییر چندانی نکرد که قیمت انواع سکه با افت روبرو شد و بورس هم به مدار منفی برگشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تصمیم مهم شب گذشته دولت مبنی بر تک نرخی شدن دلار با قیمت 4200 تومانی ، دوره تازه ایی از واکنش های موافق و مخالف، رفتارها و تحلیل ها را در مسئولان و فعالان اقتصادی و بازارها ایجاد کرد و با حدس و گمان هایی مانند عدم پایداری بازار به دستوری بودن ارز و احتمال دو نرخی شدن دلار و ... را همراه شد.

براساس این گزارش، بازار ارز که از شب گذشته با اعلام مصوبه دولت ملتهب شده بود، ساعات اولیه معاملات امروز را با سردرگمی و انتظار و ازدحام مردم مقابل صرافی ها شروع کرد و در برابر عدم درج قیمت ها در تابلو اکثر صرافی ها ، برخی هم اقدام به درج قیمت 4200 تومانی دلار کردند. از سوی دیگر بانک مرکزی با صدور اطلاعیه شماره یک ، جزییاتی اعلام و از مهلت 9 روزه برای دارندگان بیش از 10 هزار یورو و معادل آن خبر داد.

خبر ساعت 14 شبکه اول سیما هم اعلام کرد دلار در بازار آزاد 1000 تومان کاهش قیمت پیدا کرده اما همچنان تعداد زیادی از صرافی از درج قیمت های جدید امتناع کرده اند.

در این میان آخرین بررسی ها نشان می دهد قیمت یورو و پوند در حال معامله با قیمت های 6800 و 8400 تومان هستند و کمتر صرافی حاضر به فروش دلار با نرخ 4200 تومانی است. این درحالی است که اکثر اصناف و فروشندگان کالا حاضر به عرضه محصول نبوده و منتظر روزهای آینده و مشخص شدن روند پایدار دلار هستند.

در بازار سکه و طلا نیز، قیمت ها با کاهش معناداری روبرو شده اند. به طوری که بهای هر سکه طرح جدید و قدیم با افت 165 و 120 هزار تومانی به یک میلیون و 82 هزار تومان و یک میلیون و 780 هزار تومان نزول کرده اند. قیمت نیم و ربع سکه هم با کاهش 110 و 55 هزار تومانی شاهد قیمت های 840 و 571 هزار تومانی شده اند و  هر گرم طلای 18 عیار نیز با افت حدود 9900 تومانی به حدود 162 هزار تومان رسید.

اما بازار سهام در شرایطی دیروز بعد از چند تاخیر همراه با تعجب و سردرگمی، به مدد شرکت های ارز آور حاضر در صنایع پتروشیمی ، فلزی و معدنی به رکوردهای جدید و دور از انتظار بازار ارز واکنش نشان داد و با افزایش 779 واحدی به 97 هزار و 120 واحد رسیده بود که امروز با کاهش 372 واحدی به رقم 96 هزار و 748 واحدی عقب نشینی کرد .

این تغییر جهت ناشی از افت قیمت سهام شرکت های فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی های جم و پردیس و هلدینگ پتروشیمی رخ داد اما بهای هر سهم شرکت های ایران خودرو، پالایشگاه های اصفهان ، بندرعباس و تهران به همراه پتروشیمی مبین افزایش یافت.

آمار معاملات امروز بورس هم با داد و ستد بیش از 750 میلیون سهم به ارزش 167 میلیارد تومان همراه شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ