کد خبر: ۷۷۴۹۱
۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱/۲۲

عدم تایید چگونگی شناسایی دارندگان بیش از 10 هزار یورو توسط مجلس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

عدم تایید چگونگی شناسایی دارندگان بیش از 10 هزار یورو توسط مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشهود بودن سوء مدیریت بانک مرکزی در تلاطم بازار ارز، با سیاست دولت در مورد شناسایی افراد دارای بیش از ۱۰ هزار دلار مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه جمع‌بندی جلسه علنی صبح روز گذشته مجلس این بود که باید برای جلوگیری از تلاطم بازار ارز چارچوب مشخصی معین شود به برنامه چوب‌خط شبکه افق گفت: شرایط کنونی اقتصاد توان چنین نوساناتی را ندارد. نمایندگان مجلس، شخص وزیر و بسیاری از دولتی‌ها به‌استثنای چند نفر به این مطلب اذعان داشتند، با توجه به مؤلفه‌های اقتصادی به‌راحتی می‌توانستیم به چنین نوسانی فائق بیاییم اما سوء مدیریت مشهود بانک مرکزی مانع چنین موردی شد.

وی افزود: در جلسه‌ای که با رئیس بانک مرکزی و رئیس اقتصاد داشتیم به چارچوب مشخصی رسیدیم، اما شب آن روز ، دولتی‌ها در جلسه بین خود چارچوب متفاوتی را بیان کردند. در نهایت قرار شد جمع‌بندی بین دولتی‌ها و نمایندگان مجلس صورت گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز قرار است کمیته تخصصی متشکل از معاون ارزی بانک مرکزی، معاونت ارزی وزارت اقتصاد و وزارت صنعت با مجلس تشکیل شود و در این مورد ورود تخصصی پیدا کنند. اینکه اگر برای ساماندهی بازار ارز بانک مرکزی قانون جدید را خواسته باشد حتماً از دولت به‌صورت لایحه درخواست خواهد شد که آن را تقدیم مجلس کند و در فوریتی به آن رأی داده شود.

پورابراهیمی در پاسخ به سؤال که مبنا در چارچوب مورد نظر مجلس همان قیمت دولتی‌ها خواهد بود؟ گفت: نحوه ورود به بازار ارز به‌شکلی که اکنون دولت مطرح می‌کند غیرمنطقی است و باید اصلاح شود. راهکارهای چگونگی شناسایی افراد دارای بیش از 10 هزار یورو مورد تأیید ما نیست و دولت آن را مطرح کرده و چگونگی اجرای آن را نیز دولت باید پاسخ بدهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ